2009-08-03 Danmark!

Hej på er!

Det blev fyra fina dagar i Danmark!! Tog båten härifrån Göteborg till Fredrikshamn, som var hur mysigt som helst. Därifrån upp till Skagen och ner igen, till Århus och sedan Köpenhamn! Bilder:




Kul sätt att käka varmkorv och hur klyshigt goda kan inte wienerbröd vara, det är min enda fråga!! Åh! =)
Thomas fotograferade mig i fotopose och så en bild på vårt boende första natten. Vi hade 8 bäddar för oss själva, inte illa alls, haha! Fredrikshamn var kalasmysigt verkligen, vad vi trivdes där!

Skagen jajemän! Vårt första intryck när vi kom dit var att helt enkelt följa lemmeltåget av andra turister för att hitta, helt utan karta. Det blåste småspik och sanden från stranden (när vi kom runt kröken) peelade ansiktet, kan man säga. Så vi gav upp! Vi kom inte fram till själva udden den här gången, men nästa gång - för det får det gärna bli. Kanske mot hösten, om man kan hyra en liten stuga ihop med några andra (F+G? Är ni på?) och promenera omkring då istället!
 

Århus - två bilder! =) Det ni! Har tagit ett par rullar med systemkameran också och tydligen gick en del av dom bilderna i just Århus eftersom det inte fanns mycket att visa därifrån digitalt! Ganska vacker stad tycker jag, överlag kändes Danmark som ett riktigt läckert designerland!


Köpenhamn!! Så SKÖN stad, kalasbra! Vi hade "flytet" att hamna där när det var både Copenhagen Pride Show 2009 och början på nån Fashion-week. En hel del folk mao, såg mörkt ut på boendefronten ett tag men vi fick tag i ett jättefint (dyrt, tack Thomas!) hotell :D Jag klagar inte!! Tivoli blev det också, såklart! Skrattade av nervositet så jag nästan grät när vi åkte en bergochdalbana, huvvaligen. "Ensrettet" - trodde jag först var skyltar som pekade mot nånting i centrum. Tills jag började inse att dom gick kors å tvärs. Enkelriktat, mer troligt ;)

Sen är det ju tydligt att kvinnor och män dels är mer eller mindre hungriga. Men framför allt dricker kvinnor Coca Cola och män öl. Det vet ju alla!

En avslutande yatzy-bild från tåget på väg hem till Götet igen!

Mysigt =)

Kramkram!



Kommentarer
Postat av: sara

Ni verkar ha haft det hääärligt :)

cola vc öl grejjen va dumkul. Kanske de utgår från att damer är konstant gravida?

2009-08-03 @ 18:11:49
Postat av: Bloggaren herself

Herregud vad härligt!!!

Avis ;)

Kramis La Sticka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback