2009-06-06 Nationaldag.

Goddagens!

Roligt att ett inlägg om Mumin kan ge så många inlägg, det visar att mumintrollen e omtyckta tror jag =) Sara - jag hade velat ha massor av fler koppar, har sett en jättefin med My på, en rosa. Men den fanns inte att köpa nu.. =/ Innan jag föddes pratade mina föräldrar om att döpa mig till My men dom FICK inte, en kompis till familjen, Lisa, som var kanske 4 år då, vägrade helt o fullt. För My är så liten och argsint. Så, dom fick ändra. Å så blev det Tove efter författaren istället, så går historien i alla fall. Så det kan gå!

Ska snart iväg till gymmet med Thomas, han spelar XBOX medan jag pular med det här. Har en tårtbotten i ugnen, för är det nationaldag så är det! I eftermiddag kommer Oscar å Ena hit! Roligt!

Gårdagens blomma:


Fint!

Kramkram.

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag heter ju My i andra namn :)

2009-06-06 @ 21:50:46
Postat av: sara

men så e ju terese liten och argsint också ;)

tufft att du e döpt efter tove jansson!

min mamma har en gång fått en soppslev av henne men inte fick jag heta tove för det :( jag fick inte heta vera heller-det var tydligen min storasyster som satte stopp för!



anyway den rosa koppen är egentligen mymlan på(typ mys mamma eller syster, tror det varierar :p), nya My muggen e gul och gamla grön och när du kommer å hälsar på någon gång kan du få dricka kaffe ur alla tre :)

okej jag har lite för mycket kunskap om muminmuggarna men de e ju så fina. å de "gamla" såna som inte säljs längre e dyra! pröva leta på tradera så får du se. de brukar va uppe i tyyyp 800kr...på riktigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback