2009-05-19 Kan inte.

Goddagens!

Sitter med min frukostfil och laddar för att läsa empowerment inför b-uppsatsen, en bok som tydligen (hoppsan) ska lämnas tillbaka imorgon och det är en av dom vi skulle behöva hela veckan. Kopiera? Yes... Igår skrev vi dock vidare på det jag började på i fredags, V och jag. Känns som att vi har fått ihop en bra text såhär långt och vi hoppas verkligen att vår handledare håller med oss imorgon :D

Jag har funderat på en grej. Häromdagen föreslog T att vi skulle gå ut på en promenad och jag svarade ja. Då - plötsligt, ändrar han det till "vi kanske ska springa det istället?". Mitt svar: NEJ.Men, efter att jag förvarnat honom att det troligen inte skulle bli en vacker syn, och att han skulle va väl medveten om att jag aldrig sprungit ihop med nån förut (bortsett från på gympan i skolan med lätt ångest). Sen gick vi ut. Och sprang! Av en runda på 2,5 kilometer sprang vi två kilometer, i mitt tempo (som var högre när jag sprang ihop med honom) och på slutet lät jag - helt ärligt - som nån som rökt i 90 år, med astma och kol och diesel ner i lungorna. Shit.

POÄNGEN ÄR ATT JAG SPRANG.

Det gick ju visst. I mitt huvud skulle jag klara kanske 200 meter. Punkt. Vad fan är det om?

Det påminner mig lite om när jag såg min lillebror köra sporthoj och jag kände hur det verkligen ryste i kroppen, för att jag också ville. Men det kunde jag säkert inte, för det var bara snygga, coola, tränade och Ultimata killar som körde sporthoj (jag överdriver lite, men inte alls så mycket som man skulle kunna hoppas). V-a-d f-a-n?

Jag kan köra sporthoj, och minns att jag första gången blev frälst och plötsligt tyckte att jag plockade ner dom coola, snygga grabbarna lite närmare mig (eller mig närmare dom).

Det är samma grej, mentalt. Varför tror jag inte att jag ska kunna?? Det återspeglar sig i hur mycket saker som helst.

Skönt att ha formulerat det här för mig själv. =)
Känner ni igen er i det här? Jag tror ju att när man väl börjat Se det, så kan man förändra det också.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Annepanne

Heja heja heja heja!

Postat av: Bloggaren Herself

Instämmer i föregående skrivare...

Heja, heja, heja...

Nästa år är det BERGIS "Vårruset" som springs, 6.2 km ( tror jag )

Året därpå, Tjejmilen.

Om TRE ÅR, då tar du Stockholm Marathon i ett SWISCH ;)

Duktigt bruden!

KRAMIS Madde

2009-05-19 @ 21:13:27
Postat av: Bloggaren Herself

Instämmer i föregående skrivare...

Heja, heja, heja...

Nästa år är det BERGIS "Vårruset" som springs, 6.2 km ( tror jag )

Året därpå, Tjejmilen.

Om TRE ÅR, då tar du Stockholm Marathon i ett SWISCH ;)

Duktigt bruden!

KRAMIS Madde

2009-05-19 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback