2009-09-16 Vecka 19.

En kommentar på inlägget igår var:

"Vuxen är man enligt mina kompisar när man varit på sitt första föräldramöte."

 

Hoppas ju bara att dom sa det med en hel del skratt i rösten, men jag tvivlar (säg om jag har fel!)...

 

Vilket otroligt heteronormativt uttalande. Som att alla VILL ha barn, eller KAN få barn, eller ens adoptera. Strunt detsamma anledningen, det finns ju ett antal till varför folk inte har barn. Herregud.. Blä, näe, helt enkelt.

 

 

Idag är det vecka 19 och jag är i en svacka, kan jag bara säga. Det är jättegott med choklad, biscotti och att väga maten är liksom nåt som har fallit bort helt, tillfälligt. Iofs är resultatet den här veckan faktiskt ändå mildare än väntat, med tanke på Ronnebyhelgen som slog rekord i frosseri (till och med för mig, i sunt tillstånd).

 

Dagens vikt: 81,9 kg
Förändring: +0,4 kg
Totalt sen start: - 4,8 kg

 

Funderar på målvikt till nästa vecka, och satsar på att komma till 81,5 igen. Men mitt största mål är att trotsa förkylnig/allergi (suck) och ta mig till thaiboxningen imorgon, fanimej, för nu har jag inte tränat på 2 veckor.

 

Idag är det tvätt, städ, fix, trix, middagsbjudning i afton och innan dess även en del kurslitteratur som ska omvandlas till grå massa i huvudet. För att inte tala om att mysa med Ninja i soffan och dricka galna mängder kaffe. För Dr Åsa sa igår, att kaffe är bra för minnet. Tack Dr Åsa, underbart att höra!

 

Puss.


Kommentarer
Postat av: filippa

Sitter här och sörplar kaffe och känner hur smart jag blir!

Postat av: Anonym

underbart att kaffe är bra för minnet! jag vill också gå å träna-men det rekommenderas inte att yoga med näsan full med snor:P

2009-09-16 @ 21:09:35
Postat av: sara

inlägget ovan är mitt, datan ville tydligen int ha med namnet mitt...

2009-09-16 @ 21:10:47
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Bloggaren Herself

Jag måste bara tilägga det där med att bli "vuxen" och föräldrarmöte...



Nu har jag gått på "en del" föräldrarmöten och föräldrarsamtal...

Och jag känner mig som en UTOMJORDING och känner mig HELT främmade till att vara FÖRÄLDER PÅ FÖRÄLDRARSAMTAL!!!!!



Man blir inte ett dugg vuxnare av att få barn och gå på föräldarmaöten!!!!

Det känns snarare overkligt och FNISSIGT att sitta där och "spela vuxen" inför son, hans far och fröken!

( Har till och med bloggat om det;)



Det är verkligen så att jag SPELAR den förnuftiga och ordentliga mamman.

Jag nästan VÄNTAR mig att jag ska blinka till, titta och se min egen mor och far sitta där och vara på MITT eget föräldrarsamtal.



Jag känner mig SÅ OVUXEN trots barn, man, jobb, kanin och alla VUXNA attribut.

Vuxen lika med f;r'ldrasamtal...

No way.

KRAM!

2009-09-17 @ 15:58:46
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback