2010-01-10 Stöd.

En kopp kaffe och ett tentadokument på skärmen. Lite facebook, lite blogg. En fin söndag!! Ska försöka ta mig till ett baspass ikväll, ser fram emot det i huvudet men kroppen är lite avig efter viktlyftandet igår. SKÖNT!

Funderade på vad jag skrev när jag först började gå ner i vikt, eller tog beslutet att aktivt jobba för det. Det var 13 maj 2009 och då stod det såhär:

"Så, först: det jag vill är att bli lättare, starkare, lära mig se varför jag inte tar hand om mig själv som jag borde och ändra det, hitta kläder i mindre storlekar och så vidare och så vidare och så vidare."

Jag har blivit:

  • lättare
  • starkare
  • bättre på att se varför jag äter som jag gör
  • lite mindre och hittar lite mindre kläder
Från maj har jag kommit halvvägs i mitt viktmål, som jag trodde (hoppades) att jag skulle nå på sex månader. Det var väldigt ambitiöst av mig och under vägens gång har jag insett att jag ju som sagt har gått ner från 94 kg i augusti 2008. Det innebär att jag gått ner mindre än ett kilo per månad i snitt men poängen är att jag inte är i NÄRHETEN av några 94 tunga, taskiga kilon på min kropp!

:)

Jag försöker hitta motivationen att tänka på det som fungerar idag, det jag gör som är snällt mot mig själv och som helt enkelt fungerar. Tänker också på min praktikperiod, hur den kan komma att se ut och hur jag hanterar mina matval under den perioden. Att jag försöker förbereda mig för en ny vardag är det som det handlar om.

Filurar en hel massa på det och på vad jag tänker om mig själv och vad jag är värd. Det är bra :) Och så säger jag det väldigt sällan men ni som läser, kommenterar och peppar är ett FANTASTISKT stöd för mig, bara så att ni vet!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Det bästa med att BLI ÄLDRE sen...

Det är att du förhoppningsvis kommer bli ÄNNU mer kompis med dig själv.

Du kommer se på dig själv med HELT andra ögon!

Lycka till med praktiken, jag tror du fixar nya matrutiner finfint :)

KRAMIS Madde


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback