2011-11-18 Tredje dagen.

Ja, hörrni. Är faktiskt hemma idag också. Det satt långt inne att vara hemma idag, hade egentligen lovat en familj att vara klar med deras utredning och lämna den till dem innan helgen. Men icke!

Och nej, jag kommer nog inte kunna släppa jobbet till 100% i helgen men det var ändå inte skäl nog att gå till jobbet idag. För jag behöver i så fall VERKLIGEN utmana mig själv att inte gå dit bara för att slippa lite duktig-ångest.

Tänkte på detta med graviditet. Vad man kan utsätta sig för, för att få barn till världen :)

- illamående (kräktes senast i förra veckan, igen...)
- kramp i benen
- tappa hår
- järnbrist
- en smula halsbränna (ta i trä)
- foglossningar
- ont i ryggen
- ont i brösten
- kramp i magen (nåja nåja, sammandragningar I know, men det är ju lite som kramp det känns just nu iaf)
- viktuppgång (oh my, vad jag har blivit tjock! spräckte 100-strecket redan för nån månad sen, heffaklumpen det är jag!)

Och ändå är det så jävla värt. När han rör sig där inne blir jag varm i hjärtat. Älskar när Thomas har händerna på min mage och vi får dela känslan. Då har ungen ännu inte ens tittat ut!!!

Kommentarer
Postat av: Filippa

Hahaha jag vet! Och sen är det dags för förlossning och all smärta vad det innebär. Och sedan: sömnlösa nätter. Men det är värt det. Verkligen!



Och du, du gör så jäkla rätt i att vara hemma och ta det lugnt. Det är mycket för dig nu Tove. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback