2008-09-21 Hemmastuderandefru.

God afton!

Nu har jag skrivit klart min barnobservation som ska lämnas in imorgon! SKÖNT. Hoppas jag får ihop några poäng på den, för tentan kommer bli lurig som det känns nu. Flyr böckerna mest hela tiden, idag har jag i alla fall fått renskrivet 3 föreläsningar. Skönt! Inbillar mig att det ger nånting iaf, nåt sätter sig väl? Om inte annat så blir det betydligt lättare att läsa igenom inför tentan sen.

Har hemmafruat mig lite idag, sådär som jag gör när jag njuter av lediga timmar. Blev ett försök att grilla grönsaker i ugnen och sen ner med dom i en burk och på med vinäger, olja och oregano. Tanken är att det ska va gott som tillbehör till kött eller pasta. Lät ju så gott! Har inte provsmakat än, får bli imorgon eller nåt.



Sen blev nästa projekt att använda ett par bananer som börjat sjunga på sista versen. Läs: ett förklätt sätt att få baka nåt med socker ;) Sjukt gott, blev det - eeeh va - skulle jag lägga den i frysen? Näe?

Alltså - faktiskt! Testa! Smörj en form, strö den med kokosflingor. Sen blandar man en smet på 2,5 dl socker, 2,5 dl vetemjöl, 2,5 dl grädde (!) och häller det däri. Tryck ner en massa bananskivor och strö ett lager kokosflingor på det.
In i ugnen på 200 grader, längst ner. Sen stod det 50-60 min i receptet, fattar inte riktigt hur den skulle se ut i så fall - hade min inne i 35 minuter och då fick jag ändå lägga folie över ett tag.
Sjukt god!

På onsdag kommer föräldrarna hit och besöker! Hur kul som helst!
Stannar till måndag morgon faktiskt! =)

Kramkram.

Kommentarer
Postat av: filippa

gud vad gott det ser ut! du är så jävla bra på att laga mat, ser verkligen fram emot middagen på torsdag!<3<3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback