2009-09-28 Under ytan!

Hello!

Igår var föräldrarna och jag på Universeum och jag kan bara konstatera att jag borde ha köpt ett årskort på en gång! Jag kunde ju ha suttit och kollat på hajarna i flera timmar om det inte vore för att de andra barnen ville stå nära rutan, he he he ... ;) Man får tydligen dyka där, har jag hört - om det nu stämmer. Mot en kostnad av nätta 2000-3000 kronor. Som hittat. Tack men nej tack, då åker jag hellre utomlands. Tills dess att jag har råd med det så får jag väl drömma mig bort och njuta av vackra undervattenslandskap från torra land... Tog lite foton med en relativt sunkig mobilkamera, lite såhär ser det ändå ut när jag dyker här på Västkusten! Läckert va?
(de tre första bilderna, sen e det lite mer tropiskt!)









WOW, eller hur! :D

Idag tog vi bilen ut till Smithska Udden ut mot Västra Frölunda, Daniel hängde med också. Otroligt skön dag, kändes nästan som vårvärme. Jag kilade ner på en klippa och ville känna på vattnet. Kände med foten på den mörka klippan - den var inte hal. Så jag tog ett steg närmare. DÄR var den visst hal! VIPS så stod jag på knä i vattnet. Som bilden visar (nedan) så var det faktiskt ganska varmt i vattnet. Men jag hade ju hellre badat naken än i jeans.. Tur att jag lämnat telefonen i bilen ;)




Ikväll var vi på stan och skulle käka, tipset var Hotell Eggers på Drottningtorget. Dock stängt på söndagar, too bad för de verkade ha en kanonfin meny för rimliga kronor! Plan B var Hos Pelle, på en tvärgata till Linnégatan - även det stängt söndagar. Hamnade på Istället på Linnégatan - well, nej tyvärr - det är inte ett ställe som jag kommer gå fler gånger till. Fantastiskt bra servitör - han gjorde verkligen sitt bästa för att få oss nöjda trots att vi väntade SJUKT länge på maten, kom med bröd, parmaskinka och pulade med infravärme och jag vet inte allt. Men nej. För lång väntan och faktiskt inte klockren mat. En varmrätt för nästan 240 spänn ska vara TOPP. Jag hade kunnat laga maten bättre själv, utan att överdriva. Vi åkte hem och käkade glass och chokladsås till efterrätt istället för att ta den där =)

Imorgon åker de vuxnare mot Sthlm och jag får börja plugga igen ;) På kvällen är det fotboll, ÖIS-Qviding. Vi borde verkligen vinna den matchen, de ligger i nedre halvan av tabellen. Jag tror på 3-1.

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: F

Jag vill också bada! Och ja, ny blogg!

Postat av: Bloggaren Herself

Tjenamoss!

Du, vi kommer i vår !

Jag ska visa Joar bilderna imorgon.

HAN kommer nog på en gång misstänker jag ;)

Kramis

2008-09-29 @ 21:40:03
Postat av: Bosse

Ojj va fina bilder. Tur då att jag bara behöver gå in i mitt v.rum för att se sjöstjärnor och gula kirurgfiskar :) Ja det kommer en bild på min blogg vilken dag som helst. :) bamsekram

2008-10-02 @ 22:15:15
URL: http://bozmans.blogspot.com
Postat av: Alina

Fina bilder!!

2008-10-02 @ 22:17:58
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback