2008-09-06 Oändligt?

Go afton!

http://www.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE

Du har säkert redan hört låten, men den är värd att lyssna på igen, Coldplay - en av alla jordiska gudar. Länge sen jag var riktigt inne på hans musik men han är speciell, lika bra att konstatera.

Varit hos Stefan ikväll, ihop med några vänner och bekanta. Lugn och skön kväll, druckit tjeckisk öl som tydligen skulle ha smak av ananas och annat. Smakade den verkligen det? Kanske. Men inte i min mun i alla fall. Fel på smaklökarna? God var den i och för sig oavsett vilket.

Tycker om att hänga med Chalmerister och inte alltid med GU-folk! Inget ont, kära vänner ;) Men, hur det än är så är det lätt att bli hemmablind och ta för givet att alla som läser t.ex. socionom är inne på samma spår. Häng med MC2 eller Lindholmen-folk ett tag och sinnena får nya områden att ta in.En flummig fylleåsikt från en grabb ikväll - "hur lång tid tror du det tar att resa genom universum bla bla bla bla bla bla"----sjuttontusen termer och begrepp jag inte hört förut - varpå jag avbryter. "Universum är väl oändligt, så vitt de vet nu?".

Han blir tyst. Så vitt jag vet har ingen bevisat annat än, vi mäter och mäter men når inget slut.
Alltså kan inte han och ingen annan heller veta svaret på frågan

En väldigt skön kväll, med inte helt politisk korrekta skämt!

Tar spårvagnen hem, trött. Tänker att jag är alldeles för nykter för att slappna av, men inser att jag inte alls är nykter - vad fort det går mellan hållplatserna. Lyssnar på P3 via mobilen, har hunnit bli Karlavagnen såhär dags. Kommer mig inte för att byta, TROTS att de spelar dragspelsmusik, Carola och i och för sig även en skön ABBA-låt. Ser det lite som mental utveckling, att lyssna och lära, även om jag inte riktigt för tillfället njuter av intrycken.

Ska vara på mail nu, sen sova. Gott.
Plugga imorgon.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback