2009-03-02 Märkligt.

Goddag goddag.

En frukostkaffe senare är jag lite mera vaken! Ska ta mig igenom en kursbok idag och se min analysfilm en andra gång, tror jag. Hoppas på att kunna börja skriva på onsdag iaf senast..! Ska och träna ett skivstångspass ikväll också. Känner redan träningsvärken komma krypandes!!!

Jobbade på fängelset igår, tredje futtiga gången efter handledningen. Hoppas kunna jobba mer nu framöver, när vi har mindre schemalagt! Har satt upp mig tillgänglig för jobb ett par pass nu framöver.

Det är en konstig känsla att bestämma över när någon får hämta cigaretter ur ett låst skåp. Eller om personen får ringa sin partner, eller veckosamtal till sina barn. Just att jag inte har koll på svaren ännu heller, så jag måste säga "det vet inte jag - jag ska kolla det för dig". Dom vet ju att jag är ny så det är i sig inget problem men kanske hoppas man på att jag ska tro att det är okej att ringa det där samtalet?

Var en ganska lugn dag igår (för mig som vikarie iaf), vilket i sig inte är så h ysteriskt roligt. Sitta och bläddra i nån pärm eller i nån kvarglömd bok i flera timmar. Tills det plötsligt händer en massa småfix på en gång, räkning, dagliga visitationer, nån som vill kolla det ena och nån som vill prata om det andra. Då blir det kul igen, även om det snurrar i mitt nybörjarhuvud!! När det är sådär lugnt och jag ännu inte vet vad som ska göras undrar jag om jag vill göra det där hela sommaren (om jag nu ens FÅR jobb där i sommar - det är ju inte säkert än). Sen när det händer grejer känns det bra och jag hoppas på att jag får sommarjobba där.

Bokat Gotlandsbiljetter till påsken nu! Kom billigt undan faktiskt!!!! 1900 kronor tur o retur för TVÅ personer, fatta vad billigt!! Såg ju ut att kunna landa på det per person först. Yay! =) Tokroligt att T följer med hem också, det ser jag fram emot =)

Puss puss

Åh vad.. bränt, det smakar med kaffe man brygger till frukost (det ovan nämnda) och sen värmer på typ sex timmar senare på spisen. Men man vaknar.

Kommentarer
Postat av: maria

jasså??? visbypåsk alltså? ska oxå ner till ön, då kanske man får se din andra hälft då? hehe...puss o kram gumman! hoppas vi hinner ses!

2009-03-02 @ 17:31:49
Postat av: satu

Hej ... vad skönt det låter med jobbet ändå, snart kommer svaren att komma och då letar du nya utmaningar & visst e han söt min lille plutt, faktum är att han skrattar nästan jämt! Kram

Postat av: sara

ja, det lät ju som ett superbra pris för en resa mellan göteborg o gotland!

men hörrdu jag tycker du e värd färskt kaffe efter sex timmar. -faktiskt ;)

2009-03-04 @ 20:17:59
URL: http://aras.webbop.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback