2010-12-29 Mellandagar.

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin jul och att ni är laddade inför ett fint 2011. Vi kom hem från julresan som gick till Gotland och Katrineholm igår kväll. En väldigt fin jul har det varit! Lugn, skön och med en massa fina härliga människor. Precis som det ska vara, vi är hur nöjda som helst.
T har börjat jobba idag och jag laddar inför en nyårshelg på boendet. Därför passar vi på ikväll att käka en 3-rätters som jag ser fram emot att laga!! Har ju inte lagat mat på över en vecka, på ett sätt skönt men på ett annat: tråkigt. Jag gillar ju att laga mat.
Imorgon slutar jag jobba kl 21 så det blir till att ta sig hemåt och vänta in tolvslaget med lite ost och kex, och lite bubbel.

Som avslutning på bloggåret 2010 kan det sammanfattas med följande:

Ett kallt januari där Melker försvann för att komma hem igen, ett januari med stor tentainlämning och ny del av utbildningen i form av praktiken, som började med ett ryck. Det blev fem månader på Hönö, hos en jobbcoach. Givande på vissa sätt, tungt på många andra. Vackert att få göra praktik vid havet, det var nog det allra bästa! 2010 har jag kanske mer än förut tvekat om det är rätt utbildning jag går. Det är jag fortfarande inte säker på, men å andra sidan: vad skulle jag annars göra, just nu?
2010 var året då jag var hemmafru tack vare Thomas, det bästa jag gjort en sommar hittills. Det är också odlingens år! Så som jag har odlat, balkongen har inte räckt till. Frön och jordpåsar på x antal kilon har burits hem och gett oss njutning i form av blommor och tomater. Längtar redan till april och nya frön!
Det blev en sommar med mycket sol och vila, fler dyk än vad jag gjorde 2009 (inte så svårt - nio mot ett!). Många sköna dagar vid Gullmarn tillsammans med sköna personer. Fyra nya personer kom dessutom till världen på bara några månader: Samuel, Elli, Betty och Billie!
Det har varit besök till Göteborg, av Grynet, Ida, Regina å Johnny och Anna å Christian, Bill och flera andra. Själv har jag/vi hälsat på i Stockholm, Karlstad, Kalmar, Helsingborg och Ronneby. Gotland har också fått sin beskärda del, även om jag åkte dit en gång mer än vad jag önskat; på Gunillas begravning. En tung höst blev det när hon försvann, en del av mig dog med henne, det känns. Tur att vi ändå hann få njuta av varandras sällskap i somras, flera gånger, och att också Thomas fick lära känna henne lite mer.
Hösten blev ett djupt andetag och in i C-uppsatsen. Inlämnad och med stor nytta gjord, mer finns att göra. Fick mer av Veronica på köpet, en fin bonus! Sen så flyttade Oskar och Ena till Göteborg - vilken julklapp!
Ett intensivt 2010 när jag ser tillbaka på det. Med mycket värme och fina människor nära och på distans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback