2010-07-15: 27

Hipp hurra jag älskar min födelseda!

:)

Undrar om jag nånsin i mitt liv kommer att växa ifrån nöjet att fylla år? Kanske när rynkorna hopar sig i ansiktet eller brösten hänger vid knäna? Fast ändå: mycket tveksamt.

För när man fyller år får man

1. Väckas av skönsång (traditionellt bestående av modellen Ja-må-hon-leva)

2. Frukost på sängen (traditionellt bestående av en räkmacka: en väldigt bra tradition! Jag har nu utnämnt 15 juli till Räkmackans Dag).

3. Göra roliga grejer. När regnet häller ner (som det gjorde en stor del av den här födelsedagen) kan man till exempel spela Carcassonne, dricka kaffe och lyssna på bra musik. Sen kan man fika. Man kan gå på stan. Äta jättegod middag på restaurang.

4. Peppa inför helgens födelsedagsfest!

:)


Vi käkade middagen på Sjöbaren i Haga ikväll, kan verkligen rekommendera det! Till förrätt blev det musslor med aioli och pommes frites (märkligt gott, ååååh). Varmrätt fisksoppa med vitlöksbröd. Efterrätt pannacotta med sommarbär.

MUMS! :D

Musslor for the win som man säger. Herregud vad bra det är. Vill äta musslor varje dag. Och räkmackor. Och pannacotta.

Hehehe.

Tack för idag, slut för idag! Tack för allt, älskling ♥

//Gammeltackan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback