2010-11-06 Lördag.

Väldigt skönt med helg. Även om jag borde ha pluggat hela dagen - vilket jag alltså inte gjort: men i alla fall sorterat papper och haft uppsatsen i bakhuvudet, hela tiden, som alltid just nu... Däremot har jag handlat, balkongfixat lite. Träffade en ny granne som stod och grävde i rabatten utanför, har förstått från våra andra grannkompisar att det är hon som grävt en rabatt närmast huset också. Så jag frågade om lov att sätta ut min oregano i rabatten så den överlever vintern. Fick ok-tecken och vi småpratade en stund, himla trevlig kvinna. Roligt! Till våren ska vi hjälpas åt att sätta plantor :)

Uppsatsen var det ja. Den 16 november ska vi lämna uppsatsprognos till skolan. Tio dagar. Hela nästa helg är jag bortrest. Alltså är det väldigt få dagar kvar att hinna göra så mycket att vi helt säkert hinner få ihop ett jättebra arbete att lämna in 29 november.

Så det kan mycket väl bli så att vi går upp med uppsatsen först i mars, när nästa examinationstillfälle ges. Vi vill hellre göra en tipp-topp-uppsats än att lämna in nåt halvdant "i tid". Får se hur det går..!

Kramkram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback