2011-04-14 Jobbjobbjobb.

En massa tankar på jobb.

Till exempel om lön. När begär man/frågar om lönen? Är det lämpligt att göra det redan på första intervjun? Eller är det som för konservativa att ligga redan på första daten?

Jag har inte vågat fråga om lön på varken intervjun igår eller den jag hade idag. Tänker att det är kaxigt att fråga om lön när man inte vet om de ens vill ha en. När de ringer och säger "ja tack" (förhoppningsvis) har man ju en smula mer att spela på.

Måste ringa Soc i Borås och fråga om de kan tänkas intervjua mig redan nästa vecka, innan påsk mao. Ifall att!

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag tycker inte det är kaxigt att fråga om lönen utan det är att ta tillbaka makten lite. Jag har frågat på intervjun, jag är iaf intresserad av vad man kan tänkas få. Jag tycker lönen är viktig!! Du borde kolla upp med faket också vad som är rimligt fölr det arbete du kommer att utföra, så har du lite på fötterna!

Kram

2011-04-14 @ 21:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback