2011-04-26 Massivt.

Hej!

Det är mycket som pågår mest hela tiden. Indien närmar sig med stormsteg och det är otroligt häftigt! Vi ska ta sista vaccinationen nu i veckan, bara en sån sak!

Utöver det så är det fortfarande ett heltidsjobb att söka jobb och gå på intervjuer. Idag postade jag följande på Facebook:

"Försöker ordna alla intryck i hjärnan och i hjärtat. Tredje jobbintervjun idag och en fjärde (sista) imorgon. Har tackat nej till ett, blivit erbjuden ett som jag funderar på, och hoppas framför allt att jag får det jag var på idag. Kan vara ett av de bästa problem man kan ha!"


Och vet ni. Jag har funderat himla mycket på hur jag skulle tänka kring att posta inlägg om mina framgångar med att bli kallad till 7 arbetsintervjuer och att tacka ja till "de bästa" - det är otroligt lyxigt att kunna göra det. Är fullt medveten om att en del inte har nån enda intervju att gå på och kanske sitter på den ångst jag satt på själv, för bara ett par veckor sen.

Men, jag kände att det hade blivit en lite dålig spiral av flera bekanta som postade inlägg gällande att man inte fick jobb, finns det några jobb, osv. Därför tycker jag att det finns en poäng med att säga att "hallå - det finns JOBB! sök! det finns att få!".

Dessutom handlar det otroligt mycket, verkligen massor, om att kunna skriva en sån sak utan rädsla för Sköna Herr Jante. Jävla Jante. För hur det än är, så tror jag att det kan sticka i ögonen på människor att jag skriver det på Facebook. Att det går bra för mig. Jäkligt bra faktiskt.

Och det stör mig. Jag tycker att vi ska vara duktiga på att peppa varandra, säga till varandra att vi är duktiga. Istället för att avundas varandra, missunna varandra framgång - kanske på grund av vår egen oro att vara otillräckliga?

För ärligt talat. De jobb jag har blivit kallad på intervju till är jag lämpad för utifrån mina meriter. Det finns det ju många fler som också är: det handlar kanske också om att söka jobb på rätt nivå? Att inte sikta mot stjärnorna utan att ha byggt sin rymdbas färdig (haha!).

Ge mig gärna kommenterarer på detta, för jag är nyfiken på hur ni uppfattar det!

Kommentarer
Postat av: Filippa

Jag tycker du ska vara stolt som fått både jobberbjudanden och blivit kallad till intervjuer!! Jag är sjukt stol och glad över att jag fått jobb och det tycker jag att jag har rätt att vara, och berätta för andra!



Jag är nyfiken på vad du fått för jobb och vilket det är du helst vill ha! KRAM!!!



ps. när åker ni?

2011-04-27 @ 08:57:47
Postat av: Maja

Helt rätt där! Det finns jobb att få, bara sök sök sök! Bry dig inte om att det sticker i ögonen på folk, det är deras sak att arbeta med (mot?) - inte din. Du är utbildad och meriterad och äger all rätt i världen att få ta arbetslivet med storm och faktiskt kunna vara stolt över det:)

2011-05-03 @ 09:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback