2011-08-30 Arbete igen!

Hej på er!

Nu är jag hemma och tillbaka från min semestervecka på Gotland, kräftskiva i Mollösund och återigen på kontoret om dagarna, med start från idag. Igår var jag hemma sjuk och det var ett bra val att inte gå till jobbet, kände mig pigg i morse men är så himla trött nu. Känner det som att huden ligger "utanpå". Tät i huvudet. Två möten kvar innan hemgång.

Vi har börjat filura på barnvagn och vilka saker som vi behöver köpa innan Pyret ploppar ut. Vad gäller vagn har vi bestämt oss för att den

1. inte ska kosta 10 000 kronor
2. inte ska ha någon lattehållare
3. ska ha vändbar sitt- och liggdel, så man kan välja efterhand om barnet får ögonkontakt med oss eller omvärlden i första hand.

En sån har vi hittat, ser det ut som! Anna of Scandinavia har en vagn för ca 2700 kronor, som har fått väldigt bra recensioner i tester!

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Filippa

Jag googlade vagnen, den ser fin ut:) ska ni ha en trehjuling?

Våran fyrhjuliga vagn känns astung att dra när vi börjat använda vår sulkyvagn med tre hjul. Däremot var fyrhjulingen en gud när det var vinter och massor snö!!! Rekomenderar alltså kronan, men det brukar ju inte bli lika mkt snö i Gbg;)



Alltså barnvagnar är en djungel!

2011-09-05 @ 18:37:42
Postat av: Filippa

Jag googlade vagnen, den ser fin ut:) ska ni ha en trehjuling?

Våran fyrhjuliga vagn känns astung att dra när vi börjat använda vår sulkyvagn med tre hjul. Däremot var fyrhjulingen en gud när det var vinter och massor snö!!! Rekomenderar alltså kronan, men det brukar ju inte bli lika mkt snö i Gbg;)



Alltså barnvagnar är en djungel!

2011-09-05 @ 18:38:17
Postat av: Jennie

Jag har också kollat på den och den är jättefin! Var själv sugen på en grön... Har dock för mig att den var lite tung? Och sen har jag för mig att det inte gick att fästa ett babyskydd på den.

Vi har en Teutonia fun och jag har varit riktigt nöjd med den. Dels så är framhjulen trots att de är svängbara tillräckligt stora (och låsbara) för att kunna ta sig fram i Göteborsgsnön och lättare skogsvägar sen så har det varit guld värt med ett "travelsystem" dvs en adapter som sätts på vagnen och därefter klickas babyskyddet fast - ni kanske köper bil här framöver??

Det är stadigare med 4 än 3 hjul men allt är en vanesak. Dock är det ruskigt skönt nu när jag börjat använda Brio racen i skogen - bara att köra framåt.:)

Jag har flera bärselar+ringsjal som du kan låna om du vill. Är på jakt efter en beg bärstol, Betty vill se framåt så sele är inte aktuellt.

Lycka till i djungeln! Men framförallt, fundera över vad ni har plats till, hur ni kommer använda den mest, användarvänlig, lätt att lyfta osv. Annars är det bara att sälja den vidare om ni inte blir nöjda.

Kramar

2011-09-14 @ 14:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback