2011-03-27 Aktiviteter!

Hej på er!

Här har det varit en otroligt händelserik helg, många roliga saker! Bara roliga saker, faktiskt. I fredags åkte jag ut i skogen med goda vänner, där några av de goda vännerna bor i ett litet torp. Mysigt värre var det, vi åt god mat, drack lite öl och hade godis/snacksbuffé. Musik och häng framåt småtimmarna. Som en liten familj kändes det, där i stugvärmen.

På lördagen åkte vi på antik- och samlarmässa. Läs: loppis, ungefär. Jag inhandlade en psykedelisk bricka, en fin burk och en glasflaska med glaskork som jag ska ha till vinägrett. Till min mor handlade jag koppar från Gabrielverken, hon har redan en massa såna men här ingick en gräddkanna och sockerskål också. Så jag ringde upp och frågade om hon ville ha dom, sen slog jag till. Loppispremiär för mig kan man säga, tror inte jag har köpt något på loppis förut!

Sen hem och till middag hos våra grannar, med efterföljande Carcassonne. Thomas vann, den räven. :P

Idag har jag bakat bröd på en liter, alltså jättemycket bröd i frysen! Och dessutom slängt en massa ur skafferiet, som hade utgånget datum. Typ O'boy från drinkfesten i april förra året eller när det nu var. Så ofta dricker vi O'boy, tydligen.

Nu ska jag sätta mig och kolla på långbyxor och tröjor med ärm, inför Indienresan. Mailade med Ida nu idag och hon hälsar att där hon bor, är det den klädseln som gäller, inga bara ärmar och inte kjol. I stan funkar det med kjol som slutar under knäet, troligen. Spännande detta. Har hört talas om klädeskulturen men har inte blivit klok på hur det är just dit vi ska, eftersom det varierar en del vad jag förstår. Så det är skönt att veta innan vi åker!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Terese

spännande med din första loppis :) Det är ju as skoj! Åh, så kul med Indien med skönt att ha någon på plats som vet allt. Kram

2011-03-30 @ 22:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback