2007-08-17 nytt jobb?

tja!

kl är 11 och jag sitter ute i vibble - bakar bröd och saffranspannkaka till kräftskivan imorgon kväll. Det jäser ordentligt i bunken, tror snart degen beger sig över kanten. Hoppsan.. Har inte bakat så mycket på en gång förut. Har lagt av mig! Det märks det.. Roligare att baka i Vibble - större kök och ordentliga redskap.

Idag ska jag faktiskt träffa en familj här i Vibble som behöver en till personlig assistent till mannen i huset. Skickade ett mail istället för en regelrätt ansökan där jag beskrev mig själv och erkände att jag inte har nån som helst erfarenhet av personlig assistans. Trodde att dom redan hittat någon till tjänsten men igår ringde frun i huset och kollade om jag ännu var intresserad. Visst är jag det! Så idag ska jag dit som sagt. Känns jättenervöst, just för att jag aldrig har varit i den situationen förut. Men som Terese och jag kom fram till igår så går det säkert bra - jag kan bara vara mig själv och det är jag ju alltid, så enkelt är det. Sen får vi se om dom tycker jag passar in och om jag själv tycker att jag skulle kunna trivas. Spännande.

nu ska jag baka vidare!

Skriver mer senare under dagen...

Hej igen!

Nu e klockan redan fem å jag har hunnit både vara på intervju, baka en sats bröd till och nu står en spenat- och fetaostpaj i ugnen.

Vilken spännande dag - att träffa den här mannen som behöver en assistent till var faktiskt olikt nåt jag hittills varit med om. Han kan inte prata utan ett ja innebär att han höjer ögonbrynen och ett nej då är det helt enkelt nästan ingen reaktion. Han kan röra på fingrarna också - iaf på högerhanden. Så när han vill säga nåt så får man hålla upp ett papper med alfabetet skrivet på och så pekar man tills man kommer till rätt bokstav och så bokstaverar man ihop ordet. Fantastiskt att man kan prata så.

Det var läskigt att komma dit först, absolut. Men det var enkelt att slappna av - han och hans assistenter verkade va väldigt samspelta. Svårt att förklara men nånting fick mig verkligen att vilja va med där. Så jag hoppas det går bra när jag ska dit på onsdag, då ska jag vara med några timmar. Mycket spännande. Vi frågade honom vad han tyckte, om han trodde att det skulle kunna funka med mig som assistent och det tyckte han. =)

Håll tummarna hörrni.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback