2008-04-06 Göteborg!

Hej världen!

Sitter i soffan och myser i mjukiskläder, nöjd över ett visst intag av kladdkaka och ett shysst krim-program på teve. Jag som snudd på aldrig ser på teve, utan mest bara har den i bakgrunden. Navy CIS är ett undantag =)

Har varit i Helsingborg i helgen, umgåtts med Marcus, Christian och Tessan som kom upp ifrån Malmö! Vi har haft en jätteskön helg ihop - i fredags åt vi smörgåstårtor som köksguden Christian komponerat - damn vad goda!! Öl, drinkar i vackra glas och Fia med Hutt med ljummen vodka. Kanonkväll =) Lördagen var betydligt lugnare, shoppade lite och käkade gott på kvällen. Jag frös och mådde lite illa dock, så jag fick sova lite efter middagen.

Imorgon ska Filippa och jag på sista Sex- och Samlevnadskursen, gång fem av fem. Bofride skrattade när jag berättade om kursen - "men Tove det där kan du väl redan?". Mitt svar blev "jo givet, men jag behöver få det på papper också ;)".. Hehe...
Allvarligt talat så har det varit helt ok att gå där, störst intryck gjorde utan tvekan föreläsningen med Peter ifrån Positiva Väst, en föreläsning om hiv/aids. En föreläsning, ett par timmar av mitt liv, som fått mig att se annorlunda på saker och ting. Vidrigt virus. Men möjligt att leva med. Trots att man väl är ganska upplyst om hiv idag, konstaterade man fler hiv-positiva i Sverige än man gjort på många år. Nasty. För även om vi i sverige har tillgång till mediciner - så riskerar man bli resistent. Att dessutom konstant mötas av oro, rädsla och skepsis - kanske till och med äckel - över sin sjukdom... Okunskap är läskigt. Jag är helt övertygad att många som har just dom känslorna jag listade nu, ofta känner så pga. att de inte vet vad det handlar om. Kanske borde man jobba med att upplysa mer om det?

På tal om ingenting är jag i chock över att jag faktiskt köpt en BH med D-kupa. Vad hände? I believe they call it overweight.. Men hey - nåt positivt ska det komma med pluskilon också ;) Speaking of pluskilon så känns det bra att jag kommit ur min destruktiva äta-köra-taxi-vardag. Jag äter ännu godis och chips och har som sagt senast ikväll bakat en kladdkaka. Men, i betydligt rimligare former än förut, det där maniska och väldigt osunda intaget har till 99 försvunnit. Har dessutom tränat mer sen jag flyttade till Göteborg än vad jag gjorde på ett halvår sista åren i Visby, framför allt om man räknar in vardagsmotion. Är dock förkyld oftare än jag borde va, ska bara få tummen ur och kolla upp det, så jag kan träna på riktigt igen..! För faktum är att jag provade ett antal vårjackor i Helsingborg i helgen - storlekar som 44 eller L, och dom är för SMÅ. Sunkigt.. =( Jag får försöka promenera mer, tills att jag blir frisk.

Nu ska jag ta å bädda ner mig och sova, imorgon är en låååång dag..!!

Puss å kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback