2008-12-07 Meningen.

Fick en skiva av Daniels nya kompis häromdan, en som hon köpt av artisten - en gotländsk kille, Christoffer Svärd (ska tydligen finnas på myspace om det är intressant). Blev ju lite gotlandskär när jag lyssnade för han sjunger på gotländska, ingen omställning modell sthlm:ska (jag har försökt sjunga på riktig sån gotländska men jag börjar bara fnittra).

Citerar hur som helst lite av hans låt "Meningen"...

Solen söker dina kinder
sanden saknar dina tår
du ska riva alla hinder
och ge bort allting du får
det är meningen

Du ska äta gott och dricka vin
slösa bort din lön
älska med vem du vill
bara för att det är skönt
det är meningen

Du ska missa sista bussen
för att himlen blev så röd
glömma alla plikter
och leva till din död
det är meningen

Tofta strands varma sommarsand och densamma väldigt kalla vintervåta, saknar nog mina tår. Om jag hade gått ut idag hade nog solen blivit glad att se mig. Om himlen blir röd ikväll så ska jag försöka komma ihåg att titta på den.

Försöker se det lilla och njuta. Men ibland när man är mitt uppe i allt det stora är det inte helt lätt. Just nu är jag lite stressad också om jag ska va helt ärlig mot mig själv. Känns som mycket. Missade en del föreläsningar pga. halsontet i veckan och kommer missa några till för att jag ska på intro på jobbet. Vet dock att det är tillfällig stress - iaf på den här nivån. Sen när jag väl är inne i jobbet och kan styra helt själv över tiderna blir det lättare. Just nu ska alla ha intro helst nyss.

Men frisk är jag iaf (snudd på) och jag har haft en otroligt mysig helg och den är inte slut än!!!  =)

Hur har ert 2008 varit? Vad kommer ni minnas (eller vad Vill ni minnas?) om en sisådär tretti år? Funderar ni över sånt? Jag filurar på vad som varit viktigt för mig i år. Börjat skriva en lista i min dagbok, så jag ska komma ihåg det senare också. Guldfiskminne?

Blurr blurr.
Tjipp hej!
Kram

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself.

Mitt 2008 sa bara SWISCH...

Det är ÅLDERN, det går bara fortare och fortare ju äldre man blir.

Jag hinner inte med...

När min mormor sa till mig när jag var liten att när man blir gammal " går tiden mycket fortare " trodde jag henne INTE...

Nu VET jag att det är SANT...

Jag har knappt hunnit blinka så var det här året över.

Det mest minnesvärda...

Sommaren, som vanligt i "min värld".

Det bästa :

Son...

Att kärleken fortfarande håller i sig och är lika STARK...

Kramis La Swisch ;)

Postat av: Bosse

Mitt 2008 Av mannen med teflonminnet!



Det har hänt så mycket så man kommer knappt ihåg hälften av det hela. Jag har varit i Sälen och begått jobb. Jag har haft semester, jag hr jobbat lite mer. Sen var 2008 över :) Förresten så har jag juh faktiskt lärt känna lite nytt folk som visadxe sig vara mycket trevliga. Känns alltid bra att lära känna nya människor :)



Jag säger bara teflonminne!!!

2008-12-08 @ 08:56:23
URL: http://bozmans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback