2008-12-12 Fredagsseg.

Hello!

Fredagkväll och jag orkar inte göra nånting mer än att dricka the framför teven. Känner mig lite tråkig på ett sätt, men å andra sidan behöver jag nog det här. Tycker veckorna är intensiva, även om jag faktiskt träffar kompisar alldeles för sällan mot vad jag brukat. Tiden går sk-tfort, läser en del, den här veckan har jag tränat ganska flitigt och vips så vart det Nu. Dessutom är det lite kasst att ha för lite pengar, för även om jag skulle vilja bjuda in på middag som nu i helgen, så kan jag faktiskt inte göra det. Surt! Kaffefikor i all ära, men just middagsgrejen är så mysig och jag VILL!

Hur som helst!
Snart nytt år. Funderat en del på vad det här året har inneburit för mig och listade en massa i min dagbok. Listar inte allt här - en del är för privat - men dock en radda punkter..! Saker som inneburit stora förändringar i mitt liv, eller saker som betytt mycket för mig och kommer - förhoppningsvis - ligga kvar i minnet och må bra, plus nåt att lära av. Mycket möjligt att jag inte kommer minnas allt det här som viktigt om några år men just nu är det vad jag känner är nåt å nämna.

Under 2008 har jag...
...flyttat till Gbg i januari och börjat dela lägenhet med Daniel
...börjat socionomprogrammet
...lärt känna flera sköna människor, genom skolan och genom dykklubben
...blivit ÖIS:are ;)
...kört mitt sista taxipass och minnet av sista resan kommer ligga mjukt i minnet länge, länge
...låtit mig förföras och bli kär så det bränt i huden, vaknat upp ur den drömmen och återgått till verkligheten
...träffat farmor
...gett mig själv mitt livs bästa (?) present och börjat gå i terapi
...fått jobb i kriminalvården

Några ganska stora förändringar och flera saker som utvecklat mig som person. Fantastiskt! =)

Nu ska tanten vila vidare ;)

Kramkram.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself.

Om du är TANT...

Då måste jag kvala in som MUMIE ;)

Kramis igen

Postat av: Annepanne

Min absolutaste favorit!!! Toveliten!

Kram

2008-12-12 @ 22:23:35
URL: http://18kvm.blogspot.com
Postat av: Terese

Mmm surt att inte ha pengar, håller med... Men snart börjar du jobba extra och kommer kunna bjuda på middag :):):)

Bra att kunna ge sig själv pressenter, me like!!

Puss

2008-12-13 @ 10:09:59
Postat av: sara

jag ska oxå göra en lista :)

2008-12-15 @ 22:26:15
URL: http://aras.webbop.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback