2008-12-26 Jul, jul.

Hur är det möjligt att bli så trött av bara några dagars firande? Det är väl lite skumt? Julafton var hur lugn som helst, frukost framför öppenspisen med varm choklad, sen promenad ut i frisk luft. Lunch på det. Kalle & co på teve, julklappar, godis. Gröt och mys med Bill och Jens och Bofride som kom förbi på kvällen. Mysigt!

Igår var det livligare, 14 pers här hemma - färre än vanligt faktiskt men Anna, Christian å Wille kommer med båten i natt. Juldagen i Vibble är en helig dag - den har vi missat ett år sen jag föddes tror jag - förra året när vi var i Helsingborg och firade jul hos storebror Marcus och hans Christian. Juldan går ut på att umgås, äta, ha riktigt kul, ta en promenad och äta ännu mer, Så blev det igår också, plus utgång till Munken. Inte lika mycket folk som vanligt? Alltså kunde man för en gångs skull röra sig på dansgolvet..! =)

Fattade iofs inte musikvalet på stora golvet nere, Grynet verkade hålla med för hon kom fram och viskade i mitt öra "Kära Tomten, jag önskar att DJ:n dör."... ;) Lurade upp hela gänget till lilla r'n'b-golvet (kul att fylla ett pyttigt dansgolv med bara folk man känner o sen se folk våga komma efter) och vips blev det så mycket bättre!

Kul att träffa vännerna och mysigt med familjen! Skåne-Thomas verkar trivas också, han satsar för fullt på att lära sig gotländska. Jag kontrar med att låtsas-kunna skånska..! ;)

Puss å kram, hoppas att ni allihop har en finfin jul =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej...vilka otroligt härliga bilder...har ba varit där en gån för många år sedan.....alltså på gotland...vill fara dit igen..kram vi ses..sissi

2008-12-29 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback