2008-05-12 Intensivt.

Hej hej!

Har haft några väldigt intensiva och SÅ BRA dagar!
Började i torsdags, med att Anna-Lena, Filippa och jag följde med Ellie till Lidköping - på ett dygns semester =)
Jätteroligt att få följa med Ellie till hennes verklighet och träffa hennes familj! Kändes lite som att komma hem, lugn och harmonisk känsla, att va ihop med en familj! Har haft lite noja över att lämna Göteborg över sommaren, men efter ett dygn i Lidköping ser jag fram emot familjekänslan i Visby! Hänga med föräldrarna och vännerna. Gå ut i trädgården barfota och sätta sig med en kaffe i solen. Aah!!



Vi testade att klättra innan vi åkte hem också - Reine, Ellies man, jobbar på ett gym med klättervägg. SVORDOM vad svårt det var! Sällan blivit så frustrerad över att inte klara nåt, jag SKA lära mig det! Glad att jag tränat ganska bra sista tiden, annars hade jag inte klarat ens upp till halva väggen som jag gjorde nu. Men jag orkade bara inte ta mig längre upp!! Rackarns!!

Från Lidköping till Göteborg igen, hann vara hemma en timma innan jag skulle in å hämta Tessan vid Centralen, hon kom med tåget ifrån Malmö! På lördagen kom den andra Terese också, från Karlstad. Haft två jättehärliga dagar med dom också, helt klart! Två av dom bästa! =)



Hade picknick i Botaniskan på lördagen, verkligen perfekt för det! Mycket folk men lugnt ändå, lite annat än Slottsskogen - där finns det nog betydligt större risk att få en frisbee i huvudet ;)

Brudarna åkte igår, efter att vi hunnit en liten vända på Liseberg! Tog en promenad från Centralen hem, riktigt skönt. Är glad att jag kommit igång med träningen bra nu, hoppas jag kan hålla kvar det - för det finns dagar det känns tight med tid. Men det är ju så skönt att känna att kroppen svarar och att musklerna vaknat =)

Känns som att jag ligger efter i skolan. Men vi har en väldigt bra grupp som vi jobbar i!!
Just nu läser vi sociologi som en del av tre ämnen (ihop med ekonomi och statskunskap i samma block). Citatdags ;)

"Kanske är varje unik person bara en unik kombination av sociala roller" (Månsson).

Spännande tanke, troligen sann.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Gardhanne

Excellent site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback