2008-11-01 Mycket.

Rock på radion, kaffe i koppen och håret i en rusfig efterduschenkonstellation på huvudet. Ska snart göra mig i ordning och åka på middag/fest hos vackra Erika som fyller 29 imorgon! Grattis grattis =) Ser verkligen fram emot det, ska bli både kul och mysigt!

Tenta igår, kanske inte lika mysigt men Otroligt skönt att ha det gjort. Jag tänker förutsätta (alternativt låtsas) att jag klarat den, räknat på det och det Kan bli G, men i så fall på marginalen... Vissa frågor var relativt enkla (tror jag ju nu i alla fall!) medan en del var helt motsatsen. Bara att hoppas på att det räcker.. Vore skönt att bara kunna gå vidare.

Det blev eftertentaöl på det, jag gav upp vid femtiden och då var jag verkligen slut! Man hinner ju en del billig öl och rödtjut på drygt 4 timmar ;) Hem o fixa riktigt bra käk - som jag dock åt ensam. Verkligen ingenting som stör mig i 99 fall av 100, både att laga mat och att äta är helt okej ensam. Men igår störde det mig som f-a-n, kort sagt. Usch! En grabb i klassen fick en tentapresent av sin flickvän. Bara en sån sak, hur fint som helst! JAG VILL OCKSÅ HA TENTAPRESENT. Å så vill jag kunna sitta helt tyst och trött så det svider i ögonen, nära någon jag bryr mig om. Igår var jag bitter - hemska tanke. Gick och la mig vid tio och läste, lånade en bok på bibblan. Skam av Karin Alvetegen, hörrni - läs. Den är sådär bra att jag inte ens läser varje ord utan vill vidare, veta mer och den går rakt in i själen. Mitt i allt ringde telefonen.

Vem är det inte om min bästa lilla mormor! Hur skön som helst. Damen hade druckit lite "ron, det står r-o-n, ja det är väl rom så klart? Vad ska man blanda det med? Jag tog flädersaft!". Hon hade sett Dobidoo och skulle kolla om Johan i Idol fick vara kvar, "för han är ju så söt". Det är drag i tanten, vilken kvinna! =)

Läste en stund till och sen somnade jag, så hårt att armen jag sov på somnade minst tre gånger i natt. Vaknade av att Bofride ringde från ett blött GGN och lät mig lyssna på motorljud! Det är kärlek =)

På tal om enduro och böcker så kommer jag att tänka på Christer i dykklubben. Nu du Christer! Nu blir du omnämnd! =) Kom fram i torsdags på fikan att han och Anna hade läst i min blogg, roligt!! Men han saknade en utlovad recension på en bok jag skrev om för jättelänge sen. Ska ske, ska ske! Förresten - när kör vi enduro, Christer?

Sist men inte minst, idag skulle Åsa ha fyllt år. Allhelgona och dessutom endurohelg. Blir ännu mer nära då, när man minns alla timmar vi spenderat ute på fältet, leriga och funktionäriga tillsammans. Borde ha tänt ett ljus för henne, och dom andra jag förlorat, idag, men å andra sidan - tänker man inte på dom väldigt ofta ändå? Små ljus i tillvaron.

Kram.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Tentapresent kan jag inte bjuda på men NÅGRA Tentakramar kan du få!!!!!

KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM :)

La Mad

2008-11-02 @ 11:01:02
Postat av: Dyklarsson

:-)

2008-11-11 @ 11:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback