2008-11-07 Livstid.

Man kan ju tro att jag ska skriva om juridiken jag läser. Men ibland blir verkligheten så tätt länkad till teorin..

http://helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4451321

På nåt sätt förstår jag inte att det är min egen bror det där handlar om.

11 år i fängelse för han som gjorde det. Elva år är så lång tid... Min tanke som kom spontant till mig igår när jag fick reda på att det där stod på nätet, av en kompis, var att "ja men såklart. Självklart vill han ut. Låt honom". Jag sörjer inte Niklas mindre för att hans mördare är ute - MEN jag hoppas F-N att dom har lyckats med projektet att få honom drogfri och hyfsat sund i skallen i på Tidaholmsanstalten. Annars vore det illa att släppa ut...

Trodde kanske att han skulle överklaga och få komma ut om några år, så när jag såg att det är till 21 år han vill ha straffet blev jag uppriktigt förvånad. Det är ÄNNU längre tid. Vilka sitter på den tiden egentligen? Tror inte det är många? Ska forska i det.

Frukost.
Kram.

Förresten, så... Jag menar inte att livstid inte ska vara livstid - missförstå mig rätt. Rättsmässigt är det klart att dom där ca 20 åren känns mer.. logiska.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Hej...

Läste det i tidningen också imorse...

Tänker på dig..

Kramis Mad

2008-11-07 @ 12:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback