2008-11-19 Intervju nr. 1

När det är kallt på morgonen kan man inte annat än avguda uppfinningen det-strömmar-värme-nere-vid-fötterna på spårvagnen! Det är fantastiskt. Ännu bättre blir det om spårvagnschauffören för resan är kompetent nog att köra mjukt, så man (jag) slipper sitta och sura över "kassa yrkeschaufförer".

Vidare är det väldigt tacksamt att det är fri passage till lånedatorn på bibblan när man insett alldeles för sent att klockan springer iväg, så att man får skriva ut sitt dokument illa kvickt - och faktiskt får betala sin enkrona för kopian utan att stå i kö där heller! Lysande! Raska steg till spårvagnen (återkommande tema i kvällens text!) som HELT underbart nog avgår först när jag satt mig tillrätta - Tack till högre makter..!

Var nämligen aningens stressad eftersom jag var på väg till min första och förhoppningsvis inte sista intervju vid Kriminalvården! Något nervös, trots att jag verkligen tänker att det som sker alltid finns nån mening med. Skulle jag inte komma vidare finns det alltså en tanke med det.

Hur som helst, 20 minuter stod det på pappret att de beräknade intervjun skulle ta. Jag var där i 40 minuter - det borde väl ändå räknas som positivt?? =) Kändes bra, inte alltid helt lätta frågor och lurigt att säga lagom mycket. Håll tummarna, tanken är att de ska ringa imorgon och säga om jag får komma på Intervju nr. 2 redan på fredag...

Kram!

Kommentarer
Postat av: Satu

Men vad spännande! Kul att det kändes bra, kan ju vara överraskning nr 2 på fredag då! Både klarat tentan & få komma på intervju. Du är gjord för kriminalvården (tolkas fritt) KRAM!

Postat av: Bloggaren Herself

Håller tummarna för dig baby ;)

Kram La Stickqvick.

2008-11-19 @ 20:56:00
Postat av: Bosse

Kommer definitivt att hålla tumme... kram

2008-11-19 @ 22:08:08
URL: http://bozmans.blogspot.com
Postat av: Annepanne

Såklart de ringer! Du är ju toppen Tove!

Kramar

2008-11-19 @ 22:27:18
URL: http://18kvm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback