2009-08-19 Bättre!

Så mycket bättre i nacken idag! Gör lite ont, men så pass bra att jag inte tagit nån Alvedon förrän nu och då mera med motiveringen att hjälpa en eventuell inflammation på traven! I natt sov jag så GOTT (förutom kanske ett tillfälle där jag fick bita i kudden när jag skulle vända mig om, det var nog innan det vände!). Sovmorgon =)

Idag tvättar jag och försöker göra det så lugnt som möjligt. En bra grej med att bo i hyresrätt är ju att det inte är vi som kommer få betala ny/reparera en tvättmaskin där nere som inte centrifugerar. Puh. Men hade vi å andra sidan ägt den här lägenheten så hade den haft uteplats eller ännu hellre trädgård (GRÄS!), istället för en glugg med balkongdörr (som är bättre än ingenting).

Funderade lite på BMI. Ett mått jag tycker är lite märkligt med tanke på muskler vs. fett och hela den melodin. Så jag tar det med en nypa salt, men kan ju inte säga emot att överviktsdiagnosen stämmer såhär långt iaf. Räknade ut det BMI jag står på idag - 26,5 - mot  vad jag hade för tal i i maj: 27,8. Skönt att se skillnad där, hur det än är.

Eftersom det till slut blir tråkigt att bara ta det lugnt har jag börjat baka ut ett surdegsbröd idag med hjälp av elvispens degkrokar istället för handkraft. När jag får ett riktigt jobb ska jag ha en sån här...


Kanske skulle ta och nappa på hemmafru-erbjudandet till nästa sommar ändå? =)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback