2009-08-25 Mera mumin!


"Har du gråtslat? frågade Vifslan.
Äsch, sa mumintrollet.
Snusmumriken har gett sig av.
Så tråksligt, sa Tofslan medlidsamt.
Kan det glädsla dig lite om du får
pussla Tofslan på noslan?"

                                                              ur Trollkarlens hatt

Nu har vi två muminkoppar till! En med Vifslan och Tofsan och så en med Lilla My! Tanken var att jag skulle ha hetat My egentligen, men när en kompis till familjen (Lisa, då förmodligen 3 år gammal) fick reda på det la hon in sitt veto, eftersom My är så argsint av sig!

För er som har vägarna förbi Höganäs eller Helsingborg och har lite pengar över (stor risk!) så kan jag rekommendera Höganäs Outlet, där dom säljer Ittala, Arabia och jag vet inte allt! Massa fint! Vi köpte dels dom är muggarna, dels två Filippa K-muggar och två stycken 2:a sorterings glas från Ittala, toksnygga och snea! =)

Kram!

Kommentarer
Postat av: sara

Bra med muminmuggar! får jag fråga av nyfikenhet va de kosta? å va vad det för glas- namn eller bild tack! nuförtiden e det bara ittala å arabia som gäller för oss. sambon e tokig i glaskannor från 40talet och framåt av ittala och andra finska glasverk, kolla in om du vill: http://picasaweb.google.com/finsktglas

2009-08-25 @ 22:42:55
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Anonym

Tooooooove! Vad bra att du gillar mumin! Vi har nämligen massssssor av mumin-koppar, så du kommer känna dig precis som hemma på söndag :D

KRAM

2009-08-27 @ 21:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback