2009-08-31 Pengar...

Pengar är kul att ha men jäkligt trist när man inte har. Blä.

Har ju fått nedsatt CSN, eftersom jag tydligen har fått ut för mycket - måste säga att det inte är något jag har märkt av! Hur som helst innebär detta en sänkning med 1000 kronor i månaden hela terminen, och ni som lever på bidrag + lån är nog dom flesta överens om att det ändå inte är sådär väldigt mycket cash att röra sig med.

Ska inte säga att jag kommer behöva gå hungrig eller lida mig igenom livet dom här månaderna. Men jag tycker det är rätt jobbigt att behöva tänka på varenda utgift, och att veta redan nu att det kommer vara tight i slutet av månaden hur som helst. Kräftskiva i Ronneby är redan inbokad (räknar ner dagarna! så kul!) och även en tripp till Katrineholm innan månaden är slut. Två roliga resor, som helt enkelt innebär billigare mat på bordet den här månaden!

Funderat på extrajobb, men jag kommer vara kräsen om jag ska jobba. Vill kunna lägga energi på mig själv, Thomas, vänner och träning. Då är det mera värt att hålla på kronorna, så långt det går.

Puss.

När man har lite pengar är det ju fenomenalt att baka själv! Idag har jag bakat pitabröd som kommer vara perfekta som matlåde-skolmat när jag fyller dom med protein och grönsaker! Sen bakade jag en halv sats bullar också, varav halva degen blev galet snygga kanelbullar och den andra halvan blev en längd fylld med hallonsylt mixat med kakao! Har inte provsmakat en endaste tugga så jag ser fram emot det som efterrätt ikväll, måndag till trots!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, lev på nudlar om du måste...

Bjud hem dig själv på middag till lite rikare;) vänner.

Skit i extrajobb, du ska orka med skola och kärlek tycker jag.

Lycka till, det är inte kul att behöva vända på slantarna.

Kram Madde

Postat av: filippa

åh ge mig en chokladhallonbullebit imorn, låter ju hur gott som helst!

2009-09-01 @ 22:09:11
URL: http://samboblogga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback