2009-12-18 Inför 2010

 


2009 är året då...


...jag träffade Thomas, blev kär och flyttade ihop på rekordtid! KÄRLEKENS ÅR.

 

...jag pluggade en flock med kurser att ha i huvudet samtidigt: juridiktentan, kriminalitetskursen, manskursen, utvecklingsstörningskursen, B-uppsatsen och nu handlingsstrategierna. Däremellan hann jag med sommarkursen i foto och en utställning. Med andra ord: BILDNINGENS ÅR.

 

...ÖIS gick ner till Superettan...

 

...jag har hittat träningens plats i mitt liv mer än förut och börjat hitta vad jag tycker är ett hållbar förhållningssätt till mat och livet i allmänhet.

 

...jag fortsatt min terapi och låtit mig själv utvecklas mer än tidigare och lärt mig känna mer igen.

 

...jag bara semestrat på Gotland och inte bott där ens en sommar!

 

Vad hoppas jag få ut av mitt 2010 då?

"Hoppas" - förresten.. Det jag vill få ut av mitt 2010 är att jag fortsätter lära mig om mig själv och att ta hand om mig själv inom mig och i relation till andra. Att jobba på mitt kontrollbehov och fortsätta på stigen mot inre frid.



Förra året i december skrev jag en kort resumé på hur mitt 2008 hade sett ut. Då stod det såhär:

"Under 2008 har jag...
...flyttat till Gbg i januari och börjat dela lägenhet med Daniel
...börjat socionomprogrammet
...lärt känna flera sköna människor, genom skolan och genom dykklubben
...blivit ÖIS:are ;)
...kört mitt sista taxipass och minnet av sista resan kommer ligga mjukt i minnet länge, länge
...låtit mig förföras och bli kär så det bränt i huden, vaknat upp ur den drömmen och återgått till verkligheten
...träffat farmor
...gett mig själv mitt livs bästa (?) present och börjat gå i terapi
...fått jobb i kriminalvården"


och 1 januari -09 skrev jag tror "på 2009 som ett fint och ljust år! Det tänker jag ha i alla fall. Ska jobba vidare med mig själv och försöka sluta skriva om saker till mina egna sanningar...

Fridens!

Ps.

Igår fick jag den här av Anna-Lena! Är den inte fantastisk? :)


Kommentarer
Postat av: sissi

åh va fin den va.......mummin asken......toppen toppen....härligt att man snart får skåla in ett nytt år........o tentaöl där i januari e jag me på........kram

Postat av: sara

muminasken är fantastisk fin! nu har jag uppdaterat mig genom att läsa de senaste veckornas blogginlägg :) dags att göra egna men inte än. jobb väntar imorgon...

2010-01-03 @ 23:30:35
URL: http://aras.webbop.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback