2009-06-03 Vecka 4.

Hej!
Satt och skrev inläggen nedan när jag lyssnade på Bo Kaspers låt "Ett ögonblick i sänder" (hittar den inte på youtube men sök på spotify eller gå och köp skivan där den finns, klart värt det). En del av texten är såhär...

"Vi läser tidningen och stannar upp ett slag
och tänker att det kunde varit hon och du å jag,
som hade suttit på det flyget,
om inte resan fått det dåliga betyget
Vi tar en dag en dag, ett ögonblick i sänder
och hoppas innerligt att inget händer..."

Rys. Det är ju sådär ordentligt sant. Och jag måste erkänna, att jag drog en lättnadens suck när jag insåg att det inte var ett SAS-flyg som kraschat. För då var ju i alla fall min storebror inte ombord (han jobbar som kabinpersonal)... Man är sig själv närmast...

Ett tvärt ryck till mitt "ursprungliga" inlägg.. något mer... ytligt...

Jag hade hoppats att det skulle regna idag för att jag ska få tummen ur och städa. Regnar gör det inte men det är ganska svalt. Sådär lagom, så jag kan plantera om blommor på balkongen utan att svettas. Klaga på värmen? Näe - jag bara behöver lite tid för att vänja mej =)

Idag har jag vägt mig igen och såhär ser det ut nu:

Dagens vikt: 84,8 kg
Förändring: +0,1 kg
Totalt: - 1,9 kg   :)

Det jag tycker är svårast är helgerna! För mig är fredagkväll och lördag dagar när jag "får" äta lite mer vad som helst, och jag bryr mig inte lika mycket om att räkna å väga å greja, som jag behöver göra annars för att ha koll. Det luriga är när jag går på evenemang - t.ex. fotbollen - som är förknippad med öl även på söndagar - och det sen ger att jag (och T i det här fallet) kommer hem sent och sjukt hungriga och då "blir det" sunkmat. Så, om jag vill dricka nån öl så - fine, men då får jag försöka hålla det andra uppe ändå, att lära mig ha den framförhållningen.

Träningen i veckan:
5,4 km promenader
1 baspass Friskis
1 hemsnickrat 20-minuters pass
55 min på gymmet

Så, träningen känner jag mig nöjd med, framför allt för att jag har börjat våga mig på fria vikter utan att nån håller mig i handen!! Dessutom har jag förlorat 5 cm i midjan och över naveln också, plus några centimeter runt överkroppen. Så det går framåt och jag känner mina muskler!! =)

Puss puss

Kommentarer
Postat av: clara

Va kul att se hur du har det!

Måste berätta om du inte redan hört det om din mors galna drickande på Bills födelsedag. Hahaha! Hon är tokig! När osten och kexen kom fram skulle hon hälla upp ett glas vitt vin men tog fel och hällde upp ett STORT glas ROM!! Gud vad jag skratta!

Postat av: Elli

Stor varm kram, ha det riktigt gott i sommar. Tredje terminen är över. Jag njuter av tillvaron!

2009-06-03 @ 19:39:27
Postat av: filippa

Duktig du är med träningen! Jag tycker fria vikter verkar läskigt! Ser fram emot imorn. Puss<3

2009-06-03 @ 20:47:56
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: Terese

Oj va du är duktig vännen!! Fortsätt att kämpa!!

Puss

2009-06-03 @ 23:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback