2009-06-11 Besökare..

Skickade ett mail till min karl nyligen. Här har ni det:

"Här sitter man, en solig dag med 20 grader på balkongen, och lyssnar på en vinkelslip i köket.

Varför? undrar du säkert.

Det undrar jag med.

Min pappa är inte byggd för att bo i lägenhet blir det korta svaret. Längre svar?

Du vet diskhon vi har fixat lite med, där ju vattnet kanske rinner ner lite saktare än det ska..? Det fixade han. Det såg riktigt lovande ut tills det blev tvärstopp. Nåt slam som satte sig där man inte kan komma åt det. Grattis grattis.

Så Robban, vår Robban, (läs: vår fastighetsvärd) har ordnat en rörmakare av nåt slag som är här nu och byter rör. Det du. Å så hade jag inget bättre för mig än att skriva o underrätta herrn i huset om vår rör-uppgradering! Ninja har intagit fåtöljen för att stanna. Melker har varit inne och rekat och gått ut igen."


Ja vad ska man säga. En norrlänning som har bott i hus hela sitt liv och som kan det mesta - även om det inte går att lösa allt - inlåst i en lägenhet på "bara" 70 kvadrat. Han höll sig ju iaf säkert tolv timmar innan han började renovera vårt hem ;)

Så, rörmokaren är nu och byter ut gamla gjutgärnsrör mot plast. Nymodigheter, säger jag! ;)

Puss puss.

Kommentarer
Postat av: filippa

Åhh mysigt att ha föräldrarna hos dig! Om pappsen blir rastlös kan du skicka honom hit, vi har en hel lägenhet osm ska fixas iordning:)

Puss!

Postat av: sissi

stackar far din...rastlös så snabbt.....men det är bra o hålla igång...........hehe....ja du låter kul det där............ha det så gott kram

2009-06-11 @ 14:59:21
URL: http://sissitack.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha... Stackarn, han ville ju bara väl och så gick det åt pipsvängen...

Kramis

2009-06-13 @ 18:45:21
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback