2009-06-20 Midsommar.

Glad midsommar på er!

För första gången sen jag minns inte när är jag faktiskt ledig hela midsommar. Det ni! Åren efter att Niclas dog var väl inte midsommar direkt en glädjens högtid för mig/familjen och sen fyllde det på med taxinätter och annat. I år är det dock Thomas som jobbar; jouren hemifrån. Jag valde att vara hemma igår med honom, umgås. Det kändes som att vi behövde det efter några helger med besök och full rulle. Vi hade en jättebra dag, som gick sådär fort, ni vet? Som bara försvinner. Fast med sjukt god mat :D

Ett moment till skolan är att presentera en konstnär man tycker om inför klassen (vilket jag redan är nervös för men man kan få maila in ett skriftligt dokument om man vill - jag överväger det noga med tanke på att klassen är 60 pers stor. GAH.). Jag har valt en kvinna som heter Ulrika Finnberg (www.ulrikafinnberg.com) - hennes bilder är färgstarka, läckra, roliga och spännade och jag vet inte allt.  Dessutom har hon smycken som är Så jäkla snygga, jag vill ha Nu. Kolla in hennes sida, verkligen. Köpte ett vykort av henne i en butik när vi var på Gotland i påskas! Nu har jag mailat henne eftersom jag inte hittar nån information om henne mer än på hemsidan, och jag är jätteglad för hon har svarat! Känns kul, för då kan jag först få inspiration från hennes bilder själv, och sen få mer insikt i hur hon jobbar. Yay!

Kramkram!

Kommentarer
Postat av: W som i velig

Stor kram!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback