2009-05-20 Vecka 2.

God morgon, god morgon!

Frukost framför datorn, som oftast när T redan är på jobbet.

Idag var det dags för min andra vägning och jag var faktiskt lite nervös när jag låg i sängen och inte var uppstigninsredo riktigt ännu. Det kändes ju som att jag hade gått ner lite, passet jag var på igår kändes lättare  (även om det var svettigt som sällan förut, men det är ju lite av skälet till att träna... om jag inte svettas kan jag lika gärna ligga hemma och äta chips) och det slog mig igår när jag gick hem från spårvagnen att den lilla branta backen inte gav mig lika mycket andfåddhet som vanligt.


TVÅ KOMMA FYRA KILON.

Stört mycket att gå ner, fattar det knappt!!! Det var så att jag var tvungen att väga mig en gång till.

Alltså, på en vecka - vikt och träning:

86,7 kg -2,4 kg --> alltså nu 84,3 kilon.
5 promenader/lite joggning --> 16,5 km
1 pulsbaspass på Friskis, ca 45 min + stretch

Är helt överväldigad och plötsligt blir det mer logiskt att jag orkade mer igår och att jag börjat se mina muskler på underarmarna, tydligare än förut. SKÖNT! Det som är så svårt att få in i huvudet är att jag kunnat gå ner så mycket på en vecka, för jag har ätit mig "lagom" mätt, trodde kanske inte att det skulle kännas så. Men, sallad å grejer som tillbehör gör susen. Och träningen, framför allt!

Känns jättebra även om jag är lite chockad för jag har hört att man kanske ska gå ner 0,5 kg på en vecka. Så, jag strävar inte efter att gå ner så här mycket varje vecka men jag är glad för rivstarten. Så länge det är att jag går ner av anledning bättre mat och mer rörelse så känns det helt okej också, men jag blev - tjatigt nu va! - sjukt förvånad.

Puss =)

Kommentarer
Postat av: sissi

grattis....jättebra jobbat...o du motionerar ju oxå och då händer det ju grejer direkt....men du glöm inte att mäta dig också....för som du skrev så börjar du få muskler så dem kan ju väga mer än fettet...men det visste du ju blink.....lycka till med fortsatt träning viktnedgång och uppsats.....

Postat av: Bloggaren Herself

Grattis!

Jag skickar vidare mitt mantra till dig :

" Det går bra nu... "

KRAM Madde

2009-05-22 @ 09:19:18
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: maja

härligt gumman! Att banta är enkel matematik. gör av med fler kalorier än vad du äter;) Ska du bli filè nu till sommaren alltså? Jag får nog satsa på att gå från bacon till kassler...hehe...vågen har stått stilla på tok för länge nu, och då powerwalkar jag o springer fem mil i veckan! snacka om att mitt kaloriintag måste ligga högt ( 108 kcal i varje glas vitt)...Livet e allt bra orättvist ibland.

2009-05-24 @ 21:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback