2009-05-27 Vecka 3.

Hello!

Om nån har solen hemma hos sig kan dom hälsa att den behövs här. På min balkong! =)

Imorse var det dags för vägning två, som inte jättekul, hade gått på plus 6 hg. Inte helt oväntat som jag sagt i veckan men ändå. Jag tänker att det är en lärovecka. Och vad har jag lärt mig? Att färdig-restaurang-lunch ofta är betydligt kaloririkare än maten jag lagar hemma (oh really? men ett bra kvitto...) Och även att det är klart lurigare att äta mindre när man får en MASSA mat på en tallrik.

Självklart bidrog en lyxhelg till det hela också men jag tycker verkligen att fredag kväll och lördag kan få vara mindre strikta. Annars skulle jag bli galen!

Alltså:
84,3 kg + 0,6 hg = 84,9 kg. Ändå mindre än vad jag började på :D :D :D

Veckans träning:
16,5 km promenader
1 baspass Friskis
1 gympass med fria vikter o skivstång
1 hemsnickrat 25-minuters jympapass =)

Självklart vill jag ju tro att jag byggt lite muskler - men inte sex hekton, hehe, det vore ju nåt iofs =)

På tal om nåt helt annat så var vi o köpte ett schackspel igår. Å hittade det här:



En pytteliten 2x2x2-kub! Coolt. Inte för att jag kan lösa den, men den blir bra till min samling. Yes - jag har ett gäng kuber, det ni! Nördpoäng! =)

Kramkram

Kommentarer
Postat av: sissi

hej svejs...undrar om det är något speciellt med vecka tre.....själv gick jag med upp några hekton.....att äta ute är förädiskt för man har som du skrev sämre koll på fett mängd osv....men jag säger som du att ibland är det värt det och du har nog faktiskkt byggt en del muskler......mät oxå ...kram på dig ses imorgon då.........


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback