2009-11-17 Yta.

God morgon!

Har funderat på det här med djup och yta, på hur mycket av bloggen som tenderar att bli mer yta än djup, åtminstone i perioder. Det finns det väl flera skäl till och allt det djupa behöver inte fram i en offentlig sfär. Men framförallt är det nog fenomenet att djupare inlägg tar mer energi för mig att skriva än de ytligare receptinslagsfyllda varianterna :)

Småsaker, som att jag igår när jag tog en kvällspromenad bara var i promenaden och inte försökte ta mig därifrån, via telefonsamtal som sällskap eller sånt. Utan mest bara var, och framför allt faktiskt njöt när det började regna, även om första tanken var "jag har ingen jacka". Kommer ihåg när jag och en kompis som numera bor i Nepal pratade om regnet, att man kan välja hur det faller på en. Antingen blir man trött på vatten redan vid första droppen och stressar hem, eller så väljer man att vara i det. Jag gillar det senare och försöker hålla mig där, i den känslan av mera lugn och att regn inte direkt är syra som landar på kläderna... Och har betydligt lättare för det när det regnar än när det blir minusgrader :D Då vill jag ju in i värmen och dricka glögg ;)

Glögg är för övrigt väldigt gott även efter en regnpromenad :)

Nu blir det skola och samtalsövning nr 4. Imorgon är det videoinspelning för att kolla hur vi samtalar i grupperna, som vi ska spela upp för varandra på fredag. Spännande och lite nervöst, tror jag!

Kram.

Kommentarer
Postat av: Terese

Är så glad att du ringde idag :) Man försvinner lite från jordytan när man är med Calle känner jag, men han e ju bara så fiiiin :)

Har du druckit årets glögg då?? Med apelesinsmak??

Puss puss

2009-11-17 @ 19:48:56
Postat av: Terese

Är så glad att du ringde idag :) Man försvinner lite från jordytan när man är med Calle känner jag, men han e ju bara så fiiiin :)

Har du druckit årets glögg då?? Med apelesinsmak??

Puss puss

2009-11-17 @ 19:49:54
Postat av: sarara

åh,det där med regnet ska jag tänka på när jag cyklar till o från jobbet. det verkar regna mest varje dag tycker jag :P

förresten som svar på tereses kommentar- årets glögg, finns det sånt? typ den enda man får dricka i år! minsann!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback