2009-11-27 Detox.

Är det listigt att börja en detox i december? Vi pratar första, andra, tredje, fjärde advent, lucia och så julhelgen som i vilket fall som helst skulle vara undantag. Oh oh vad har jag gett mig in på! :)

En vecka ska vi nog klara av i alla fall. Sen blir det lussebulle, tamejtusan.

Pepparkakshus kan man hur som helst bygga! Det vill jag göra, väldigt snart!

Kram!


(senare)


Hallå i lådan, förstår att det låter som att jag/vi ska detoxa hela tiden fram till jul! ALDRIG I LIVET. DOCK ALDRIG. NEJ. Däremot kan det väl vara en idé att låta kroppen vila från socker/vita grejer/kaffe/osv både någon vecka nu och i januari som sagts i bloggkommentarerna.

:D

Men en vecka som sagt, det blir bra och det blir väldigt gott har jag insett - fatta vad mycket goda frukter man kan äta (frossa) i!

Ikväll körde vi en nästan-detox-middag (kyckling, sallad, avocado, frukt osv), bortsett från gratinerad getost med honung.. Åh. Det är lätt en rätt sänd från himlen.


Puss å go natt.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Nä, jag håller faktiskt med, börja DETOXA innan jul...

Det var/är ganska osmart ;)

Men Lycka till :)

Ser fram emot BILDER på ditt pepparkakahus, måste du lägga ut på bloggen.

Kram Madde

Postat av: Jennie

Håller helt klart inte med dig å Madde: Det är väl bättre att detoxa före jul så att skräpet är bortrensat när det är dax för stora svullardagarna! Själv har jag inga sådana idéer för mig - här skall ätas julebröd å drickas must hela december.:)

Puss å kram

2009-11-27 @ 15:48:27
Postat av: Bloggaren Herself

Nja...

För går man ner lite i vikt, renar sig och sedan börjar frossa...

Då brukar man gå PLUS ännu mer än det man hade från början :)

Och varför rena kroppen från socker och gifter och må bättre, bli lite piggare och sedan förstöra det?

Så att jag skulle nog njuta över advent och fram till jul.

Och sedan detoxa när julen är över.

Men det hade varit jag det ;)

KRAMIS

2009-11-27 @ 18:51:57
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Maribella

Nej...det är inte smart!

Men väldigt modigt!!

Du kommer att lyckas, I´m sure!



Kram

2009-11-27 @ 19:53:00
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Marica

Hejar på dig!

Själv har jag nu fixat 1 vecka utan socker oc huvudvärken är borta. Vem har förrästen sagt att man måste frossa på jul? Jag tänker njuta men inte frossa :0)

Postat av: filippa

Gud vad gott med getost!! Det andra ser såklart också gott ut, men getoooooost<3<3<3<3

2009-11-29 @ 11:08:56
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: sara

Ser fenomenalt gott ut det där! Jag är helt med på att lägga av med socker. Men kaffe, är du galen kvinna? :D

2009-11-29 @ 22:53:41
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Terese

Hej!

Fick inspiration av dig ska nog detoxa lite jag med, men kanske light i jämförelse.

Puss

2009-12-01 @ 20:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback