2009-11-30 Huset.

Fick det väldigt bra infallet att kolla schemat igår kväll innan jag gick och la mig, och insåg att vi börjar först kl. elva och inte klockan åtta som jag trodde. Puh! Bara för nån vecka sen var jag (av misstag) i skolan klockan nio när vi började klockan ett, smidigt!


MELISSA HORN VAR GRYM. Hon är bra inspelad, otroligt vacker röst - och ÄNNU BÄTTRE LIVE. Tamejtusan :)


Det doftar pepparkakor när vi traskar förbi huset!! Det har blivit placerat långt upp i en hylla som vi tror är katt-fri. Man vet aldrig med dom där små liven, dom kan hoppa rätt högt. Granen har vi redan planerat att binda fast i elementet och bara använda plastkulor i!





Thomas kom med idén om korslagda fönster, jättefint även om det inte syns så bra. Vi har rutor i dom till och med, syns inte heller så jädra väl. I övrigt är det inte så avancerat att få in en lilla My i huset :) Mumin och Lilla My kan ta sig ett skumbad, deponera smutstvätt, käka middag eller vila i soffan, alternativt sova i sängen med prickiga lakan.

Matlådefix. Puss.

(Sara - jag vet, kaffegrejen är lite konstig att avstå frivilligt! Fast som ett led i att lugna ner mig lite och kolla hur min kropp funkar utan, är det rätt bra. Nu har jag inte druckit varken kaffe eller svart the på en vecka och jag är ännu vaken (om än mycket mer trött första dagarna)!!)

Kommentarer
Postat av: sissi

det kallar jag pepparkakshustalang..........oj sånt långt ord........jättefint verkligen...får se om vi kan få ihop nått framöver hehe.....ses s

Postat av: Bloggaren Herself

Ååååh va FINT!!!!

Du är VERKLIGEN ett pepparkakshusproffs!!!!

Skall visa Joar bilden när han kommer imorgon.

Gillar dina små mumins oxå, grädden på MOSET :)

Så gulligt!

Superfiiiiiint!

Kram från den Halv-invalida ;)

2009-11-30 @ 16:07:36
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Annepanne

Pax på att äta mumin!!!

2009-11-30 @ 16:37:01
Postat av: Terese

Åhhh fint pepparkakshus :):):)

2009-12-01 @ 11:32:44
Postat av: sara

Åh fint med mumin&co! Jag är väldigt imponerad över att du fortfarande är vaken trots inget kaffe på en vecka. jag skulle max klara en dag :P

2009-12-02 @ 23:08:40
URL: http://aras.webbop.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback