2009-09-24 Vecka 20.

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte ha ett hem utan en LSS insats

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte vara en hyresgäst utan en boende

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte ha ett arbete utan en daglig verksamhet

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle inte mina föräldrar älska mig, utan överbeskydda mig

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte besluta mig för något utan få för mig något

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte vara orolig och ledsen utan stökig

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte ha sexuella behov, utan problem med det sexuella

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte vara ung eller gammal, kvinna eller man utan just utvecklingsstörd

Om jag skulle kallas utvecklingsstörd
skulle jag inte ta avstånd från denna enda grupptillhörighet utan ha dålig handikappinsikt.


Omsorgska av Karin Barron

Jag blir lite matt när jag läser det eftersom det känns igen, att det är så "vi" lätt pratar om "dom". Suck.

Har inte riktigt energi och tid att gå in i världens debatt om det nu, ska sätta mig och plugga ordentligt, hoppas jag. Egentligen ska jag börja skriva på hemtentan idag men jag har två eller kanske tre böcker kvar att läsa. Yay.



Dagens vikt: 81,3 kg
Förändring: -0,6 kg
Totalt sen start: - 5,4 kg

Jag kliar mig i huvudet och undrar hur. Sista veckan har jag verkligen inte tagit hand om mig själv varken på mat- eller träningsfront. Jag har tröstätit och stressätit och allt vad man kan göra med en ätproblematik, som jag har haft någorlunda koll på sen ett halvår i alla fall. Jag har ryckt upp mig på ätfronten nu igen (SEGER!!!!) och det är jag jädrigt glad för :) Att jag inte låtit det bli en lång period av återgång till mindre bra vanor.

Men viktnedgången den här veckan är inte välförtjänt, även om det i sig är kul med minus på vågen. Skulle tippa att det är mest vatten och en del förlust av muskler ;)

Puss.

Kommentarer
Postat av: Annepanne

tooooove! jag hejar på dig :) jag har galet mkt att göra den här veckan, men om du vill fika i helgen så funkar det :)

kram

2009-09-23 @ 17:37:38
Postat av: Terese

Gud vilken bra text!! Den ska jag ta med mig :)



Grattis till kilona med! ibland förtjänar man saker trots att man inte kämpar hela tiden!!

Puss

2009-09-23 @ 20:06:36
Postat av: sara

texten fick en verkligen att tänka efter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback