2010-04-11 Planering!

Eftersom jag planerar spendera många, många timmar av min sommar på balkongen, doftandes på örtkryddor och ätandes hemodlade tomater, är det ju viktigt att jag får plats med allt. Har idag städat - läs; skrubbat som en dåre, slipat ett bord och allmänt ordnat, där ute. Tog en välförtjänt paus med svett i pannan, och drack ett glas cider med fint klirrande isbitar. Som en sommardag!

Började också fundera på HUR jag ska få plats med allt. Och ändå ha plats kvar att sitta på!

 

1. Slingerkrasse - färgglada och ätbara blommor. Blir upp till 2 meter höga. Dom kommer hälsa på grannen!
2. Luktärt - också färgglada, ska tydligen lukta gott med. Upp till 1,5 meter höga..! Blir en blomstervägg :)
3. Oregano - gott!!
4. Bladpersilja - Så jädrans gott, tycker bara det blir dyrt att köpa färsk i kruka så jag hoppas det växer på bra...
5. Mynta - här ska drickas mojitos i sommar (om den inte frusit ihjäl under vintern)!!!
6. Spenat - vore häftigt :)
7. Broccoli - mums.
8. Grekisk lövkoja - en sån där dofta-gott-blomma.
9. Paprika - mmm.
10. Tomat - :)
11. Citron - fick en av Marcus, han har sått den själv. Häftigt om den tar sig, då kan man få frukt inom ett par år!
12. Änglatrumpet - som ser död ut för tillfället. Vore ju fint om den blev lite vackrare...
13. Kaprifol(?) - ännu en dofta-gott-växt, växer som ogräs och luktar för starkt för att ha inomhus då (moi: je suis allergique!)

Och visst har jag väl lämnat lite sittplats i alla fall? :D

Kommentarer
Postat av: filippa

Hahaha, tror att du komemr få sitta i spenaten om du ska sola, men gud vad gott det kommer lukta (och smaka)!

Postat av: Stickqvickan

Shit vilken seriös balkongplan :D

Ser ut som ni har värsta terassen oxå på bilden, men jag antar att det är en helt vanlig "standard balkong".

Dags för VILLATRÄDGÅRD för dig antar jag, så fort din utbildning är klar.

Kramkram

2010-04-12 @ 17:21:59
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Terese

Va du är flitig :)

Hoppas verkligen man får plats att sitta och njuta av alla växter och kanske äta på några??

Puss

2010-04-12 @ 17:23:22
Postat av: sarara

Verkligen avancerat tove! min balkong får vara glad om det finns sittplats, nå nån ört kankse man får plats med. Men om jag vill njuta av en sådan odling som på din kan jag bara gå över till grannen :D

2010-04-12 @ 22:34:43
URL: http://aras.webbop.fi
Postat av: clara

Jisses vilken otrolig planering du gjort! Här hamnar krukorna där Max tycker att dom ska stå. Hahaha! Så jag säger bara njut av att du får ha det precis som du vill!!

kram

2010-05-04 @ 08:35:13
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback