2010-04-14 En kompis!

Jag har en spårvagnskompis! Det är en man som åker samma spårvagn som mig, samma tid varje morgon. Bara han och jag brukar stå där och troget lita på att kollektivtrafiken ska hämta upp oss. Efter X antal morgnar när man tittar på varann och säger "god morgon" blir det liksom lite löjligt att inte prata vidare. Så det började vi med. Och vilken trevlig karl! Vet väl egentligen bara att han är från Ö-vik, vart han jobbar, att han gillar Indian Pale Ale's och att han gillar musik väldigt mycket (så pass mycket att han har 5000 CD-skivor. Plus många andra sorters skivor).

Men plötsligt var det flera veckor sen vi sågs: jag var sjuk en vecka, det blev påsk, sen åkte jag andra tider för att jag inte började klockan 08.00 utan tidigare/senare. Så idag - äntligen! Faktiskt, just "äntligen". För det är väldigt roligt att vi kan sitta och prata i 16 minuter till stan, och veta hela vägen att vid kröken in mot centralen är det dags att börja avrunda, för att sedan säga "ha en bra dag!", och jag går av vagnen och kilar mot bussen.

Min spårvagnskompis är trubadur och har varit med i ett band. Så idag hade han med sig en CD och en DVD med sitt gamla band, som jag ska ta å lyssna på under kvällen. Det är ett band han var med i på 60-talet, det är ju riktigt spännande!

Jag gillar sånt här! Att två främlingar kan bli spårvagnskompisar.

Det tycker jag är fantastiskt!

:)

Kommentarer
Postat av: Stickqvickan

Fan va härligt, å i en storstad dessutom!!!! :D

Fast Göteborg är nog ganska annorlunda mot Stockholm misstänker jag.

DÄR hejas det inte, och chitt-chattas på ngn resväg ihop, trots att man ses dagligdags, trust me, det fick jag lära mig under mitt ½ år i Stockholm.

När jag började hälsa på mina medresenärer på perrongen i Farsta, som stod där VARJE DAG, samma tid som jag, då fick jag inte ens ett "hej" tillbaka.

Och dom tittade på mig som om jag var...

Inte klok.

Och satte sig INTE i samma vagn.

Ja, jag försökte väl fortsätta hälsa PÅ TROTS, sen la jag av.

(Jag ville inte att nån skulle ringa polisen för "ofredande" ;D)

KRAM

Postat av: sissi

2010-04-15 @ 06:09:30
URL: http://sissi.blogspot.com
Postat av: filippa

Låter helt fantastiskt med spårvagnskompis!



Jag skulle dock aldrig palla att någon okänd pratade med mig före klockan nio på morgonen, då har jag inte vakant än:)

2010-04-15 @ 11:55:41
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: Terese

Jag vill med ha en!! Fast det finns ju inge spårvagnar här och jag cyklar men ändå!! Helt underbart ju!!

Puss

2010-04-16 @ 18:28:36
Postat av: sarara

:D härligt tove. jag cyklar förbi samma gubbe som väntar på bussen med samma HM-plastpåse(matlådan?) nästan varje dag på väg till jobbet. fast det e inte samma sak ;)

2010-04-19 @ 22:49:10
URL: http://aras.webbop.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback