2010-08-19 Lättare.

Idag är en lite lättare dag. Är trött, och det har nog dels att göra med att sorg tar energi. Men jag är piggare inombords. Det är skönt!

I slutet av juni skrev jag att min plan och förhoppning med sommaren var:

1. bli brun om benen
2. bara göra roliga saker (och låtsas att saker som är mindre roliga är väldigt roliga)
3. lära mig baka surdegsbröd


Jag hann få en solbränd nyans om bena, men den har hunnit regna bort. Ja, ja.
Jag har gjort roliga saker och om inte anant har jag faktiskt låtsas, eller bara tänkt att det ingår i konceptet.
Däremot har jag inte lärt mig baka surdegsbröd. Men det går väl alldeles utmärkt även i höst!

Igår gjorde jag däremot hemmagjord rabarberdricka, Thomas kom hem med en kasse rabarber av en kollega häromdagen nämligen - verkligen gulligt! Sånt gillar vi. Ska palla äpplen av Veronica och göra chutney med. Sånt där gillar ju jag. Makes my days.

Jag kan gärna vara hemmafru i alla fall på halvtid bra länge till. Om Staten tillät det sett till pensionspengar kontra förvärvsarbetade timmar. Alltså: inte i detta liv.

Kramkram.

Kommentarer
Postat av: filippa

rekomenderar att du inte ger dig på den svåra franska surdegen från början, utan börjar lite lätt.



Annars kan man plötsligt ha en exploderad flaska hemmagjord jäst i hela köket....tro mig:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback