2010-12-20 Fixet klart.

Inför-jul-fixet är klart! Klapparna är inslagna och står i flock på köksbordet, redo att packas ner i lämplig kasse och färdas till en julgran där de ska ligga och vara vackra i ett dygn innan de öppnas. Som det ska vara!

Ninja och jag är inte alls överens om hur mycket man får brottas med julgranen. Jag hävdar att det är helt okej om hon vill ligga under den, vi har ju trots allt snott hennes grönsvarta filt till julgransmatta. Men hon har bestämda åsikter om att det är okej att slicka på grenarna och klia sig mot dom, så det riktigt skakar om julgranskulor och glitter. Häromdan hörde jag en julgranskula studsa längs golvet i vardagsrummet - och gick för att titta. Ninja spelade fotboll med den. Tur att just den var av plast... :)

Hade ju en trög natt natten till idag, fick somna vid två pga grannen och skulle upp vid sex (nu blev det inte så eftersom jag har lyxen att få välja själv vilka lektioner jag ska gå på som student, hehehe). Så nu är jag övertrött och försöker komma i rätt stämning för att sova. För imorgon ringer klockan tidigt igen, för sista föreläsningen för 2010. Seminarium på onsdag, sen är det jul och jag har lovat mig själv att ta ledigt!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback