2010-01-12 Öliv.

Idag har jag varit och träffat min handledare för praktiken som börjar om en vecka. Det var inte klappat och klart att jag skulle vara där före vi sågs, men det kändes bra! Så nu är det kirrat! :)

Åkte "närmaste vägen" (...) ut till ön via Backaplan för att lämna Melker på Djursjukhuset. Efter hans lilla äventyr på nästan en vecka hemifrån i 10 minusgrader fick vi tummen ur och bokade en tid för ID-tatuering. Stackars annars rätt kaxiga Melker satt knäpptyst i sin bur och såg förvirrad ut både dit och hem. Men nu är han grön i örat och en sifferkod är på plats! Tryggt! Han är dock väldigt reserverad mot mig sen vi kom hem... Wonder why... Husse är dock bästa kompisen som vanligt! Detta trots min kattgodismuta!!!

Hur som helst. Det tar sin lilla tid att åka ut till de där små ö-kommunerna. Drygt en och en halv timme dörr till dörr, enkel. Jag tror det kommer vara värt det. Ser många poänger med att ha den praktiken: framför allt för att jag tror den kommer bli bra just som praktik, vilket är prio, givetvis...

Kommer att gå bredvid en arbetskonsulent (vilket jag aldrig hört talas om förut). Han jobbar med personer som är arbetslösa sen kort eller längre tid och utformar individuella lösningar för arbete/daglig verksamhet/praktik av olika slag. Jättevarierande arbete och med tiden kommer jag att få komma med egna idéer och jobba väldigt självständigt. Spännande! Gillar att platsens mellannamn känns som Samverkan. Att jobba tätt med handläggare, F-kassa, Arbetsförmedling och lära sig massor om det samspelet. Känns bra.


Det var IS på vattnet! Det största blocket jag såg var säkert 3-4 meter i kvadrat. Läckert :)

Bortsett från att det förhoppningsvis blir en bra praktik så kommer jag alltså att:

* få se havet varje dag

* kunna sova, läsa eller filura när jag åker bussen

* stå ute och leka turist på färjan till och från ön, med solen och saltvattensvindar i ansiktet

Det här blir fint.

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Kanon med praktik som du är nöjd med :)

Och med Ö-känsla, vind-i-håret, och HAV.

Nästan som "hemma".

Kramen Madde

Postat av: filippa

Låter ju asbra!!!!!

2010-01-13 @ 20:12:40
URL: http://samboblogga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback