2010-01-18 Träningsglädje!

Måste bara säga att träning kan vara ren GLÄDJE och det är häftigt att känna
sig hög av att ha lyft saker eller ha hoppat å skuttat.
SKÖNT.

Igår var jag på Skivstångspass igen, och fick höja från förra passet.
Försöker vänja lederna och ligamenten vid viktlyftning igen, eftersom det
är ett halvår sen jag gymtränade överhuvudtaget.

Snart ska det på tyngre vikter igen, ser fram emot det!
Älskar känslan av att lyfta, att kroppen klarar att prestera tungt.
Älskar också känslan när kroppen svarar bra på vad man än tränar
- som baspasset förra måndagen.

Trots träningsvärk var jag på topp och gav mer än jag trodde jag skulle orka.
Då är det roligt att träna. Jag hoppas att kvällens baspass blir lika fint och roligt!

För roligt tycker jag det är bra å ha när man tränar.
Ler man blir man starkare. Och man blir väldigt mycket starkare om man
frustar också, vilket kan bjussa på leenden för andra i träningslokalen. Tips!

Regina, min träningsguru aka. en bästa vän, tipsade mig om något hennes en
instruktör hade sagt: När kroppen kvider och musklerna gör ont, TÄNK
på hur du känner dig i huvudet. Är du trött på riktigt, är du trött i huvudet
eller är det bara skallen som lurar dina muskler att tro de är trötta?

Har övat på att tänka bort trötthetskänslan senaste veckorna och såhär långt
får jag säga att det fungerar. Att ge sig själv nån halvsekunds betänketid på
vad det är som tar emot, latmasken i hjärnan eller faktiskt träningskapaciteten...

Det är guld värt. Testa!

Kommentarer
Postat av: Regina

Tjohooo!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback