2010-07-05 Pyssel.

Dagarna går fort! :)

Just den här dagen ägnas åt städ, disk och allmänt fix. Har till exempel försökt utrota OHYRA på min fina paprikaplanta!! Dom små gröna liven hade verkligen invaderat hela plantan - jag hann knappt vända ryggen till! Måttet var rågat när dom intog själva blommorna och dom nya knopparna som var på god väg att bli nya goda paprikor. Brutaldusch fick dom och lite pyrex på det (frågan är om man borde äta eventuellt kommande paprikor efter pyrexbehandling, hm?).

Har filat en del på CDK:s nya hemsida också, som jag ansvarar för. Möte på onsdag kväll så då är det väl bra om lite mera är gjort :P

Och på tal om CDK så är jag numera tvåstjärnig dykare (vilket alla ni som har Facebook redan vet, men å andra sidan: vad vet ni inte därigenom?). ÄNTLIGEN! Började den kursen i februari 2008 när isblocken låg och skvalpade i Gullmarn. Tiden gick och två dyk hade jag kvar, som jag fick gjorda igår. Bärga parkamrat genom fridykning från 5 meter, och sedan navigering med hjälp av kompass. Gick kalas!

Tvåstjärnig dykare enligt CMAS motsvarar ungefär Padi Advanced och Rescue i samma. Ungefär. Summa summarum är i alla fall att jag nu "får" dyka till 30 meter, visserligen finns det inget som har hindrat mig förut heller :P



Jag fick vara dykledare och förste korvgrillare när de andra gjorde kursdyk som jag redan har gjort. Jag är grym på att grilla korv!

Fick en länk skickad till mig från en kille i klubben. Riktigt häftig film - kolla!!

http://www.youtube.com/watch?v=uQITWbAaDx0

Kram på er, hoppas ni har fina dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback