2010-07-30 Wow!

Sol! För första gången på en halv evighet skiner solen på oss mellan vissa mörka moln. Bra nog - det är iaf inte vått från himlen..! Ön har alltså inte visat sig från sin normalt soliga sida den här gången. Men har vi tur kanske det blir strålande imorgon?

Jag har nu visat Thomas raukarna på Fårö - det var väl kanske på tiden? :) Vi har käkat middag med Regina, druckit öl och flädersaft på Kapitelhusgården (medeltidskrog, till och med eldblåsarna var på plats!), ätit middag hemmavid ihop med dom närmaste, gått på stan, tagit ett iskallt kvällsdopp (15 grader, fy fan), badat i underbart ljummet och vågigt vatten på Sudersand och käkat dom godaste bullarna som nog faktiskt finns. Jag vet att jag säger det om många ätbara saker, men den här gången menar jag det extra mycket! Sylvis Döttrar på Fårö - får inte missas!

Min lillebrors motorcykel står parkerad bredvid mammas och pappas motorcyklar här utanför och jag vet att jag kommer gråta en skvätt om jag åker härifrån utan att ha kört den. Den är så fin!! Men när det blåser som det gör nu är man måttligt motiverad att gå och starta monstret!

Jag har snott/fått taklök av vänner till familjen, plockat en hel kasse full med sten från både Fårö, Ygne och Malmberget (mammas stensamling blev lite fattigare). Ställt murgröna i vatten så de ska få rötter, min plan är en vinterfin gotlandsbalkong!

En rapport från ön!! :)
Hoppas ni har en fin sommar. Nu ska jag plocka krusbär och baka en kaka till efterätt till kvällen.

KRAM

Kommentarer
Postat av: filippa

mamma och tomas är nyligen hemkomna från Gotland och hon berättade med lysande ögon om bakverken på sylvis döttrar:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback