2010-06-12 Thruxton 900.

Frågar man Bill vad som är en bra motorcykel så svarar han sannolikt "Svårt att säga men jag har ju en förkärlek för Triumph". Jag har aldrig kört en sån förrän idag faktiskt, tro det eller ej - men det var väldigt, väldigt fint. Jag har fått låna Åsas -04, en väldigt skön motorcykel med gott ljud och go känsla. Blev väldigt känslosamt att köra hennes hoj, med tanke på att hon hann med en långresa med den innan hon gick bort. Det var konstigt att det var jag som körde idag, och inte hon. Det var fel person till den motorcykeln, helt enkelt. Men jag gillar att jag fick förtroendet att köra den. Fint. ♥ Hennes gamla Triumph från nån gång på 60-talet tog henne ända till Spanien och hem igen när de lämnade av mig där 2002, det får man väl ändå kalla kvalitet? :)

Kom till ön i torsdags och har sen dess alltså kört hoj, ätit god mat med FINA människor: dom jag saknar när jag är i Göteborg. Tänker att jag trivs bra i Gbg, men att jag också saknar vissa saker där. Sakerna som jag saknar (bortsett från människorna här), är studentrelaterade (läs: pengar)... För: när jag är klar socionom och har en LÖN, då Kommer jag att ha en egen motorcykel igen, jag kommer ha komplett dykutrustning och vi lär inom kort att bo i ett hus med trädgård. För så vill jag leva. Först då tror jag att det kommer kännas som en Hel och Sund vardag (till skillnad från en lägenhet med 3 kvadratmeter balkong och en teve som står på om kvällarna).

Jag försöker pussla ihop vart det hemmet - huset - ska vara placerat. Västkust? Östkust? Ö? Det är mycket som ska stämma. Jobb, bland annat. Och västkust är långt från östkust, dit jag ändå är närmast hemma.

Lurigt.
Får se vart vi hamnar.

Kommentarer
Postat av: filippa

Det är svårt att veta var man vill bo! Jag tänker att man kan testa lite olika. Nu kommer jag ju bo på östsidan ett tag, så det låter ju bra i mina öron:) I vilket fall ser jag fram emot när du ska ta med lilla B ut på motorcykelutflykt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback