2010-06-26 Glad midsommar!

Midsommarafton firades i ett litet fint hus i Sätila utanför Göteborg, med grillat (såklart!) och färskpotatissallad, grillad halloumi och tomater. Med tio personer, kompisar till Thomas från början, nu även mina. Hårdrock ur högtalarna - det var ett nytt inslag på midsommar för mig :)

Midsommar brukar kännas jobbigt för mig att fira, eftersom midsommar det året Niclas dog, var den 22 juni dagen efter midsommardagen. I år har det inte känts lika illa, kanske framför allt för att det ju börjar bli ett tag sen, men också för att det datumet inföll några dagar före firandet i år.

Har känts så märkligt att fira nåt, sådär klyschigt vitt och somrigt, när kroppen skriker minnen av något annat i samma veva. Av sorg, gråt, begravning och helvete.

Skönt att den tudelade känslan inte infann sig igår, utan att det bara var trevligt och roligt att fira!

Vill passa på att ge ett stort grattis till min barndomskompis Clara som nu har fått en familj på 4! ♥ Det är stort! :)

Kram kram på er, ha en fin dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Vad skönt att det blev en lättare och mindre sorgsen midsommar iår, det är du värd!

Kram Madde

Postat av: Satu

Kram goa Tove! Skönt när minnen kan blekna och ändra karaktär, kram.

2010-06-29 @ 06:37:37
URL: http://bosgarn.blogspot.com/
Postat av: Kimagnes

love the web site lots of luck love to see more poems

2012-07-03 @ 06:47:17
URL: http://kimagnes.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback