2010-03-22 Stört.

Angående viktbloggeriet - jo, jag tycker nog att jag hållit det på en "bra" och "sund" nivå så att säga. Men det betyder ju ändå inte att vissa människor - eller jag själv för den delen - inte påverkas av den på annat sätt än vad min tanke var/är att skriva om det?

Jag går just nu på träffar i en stödgrupp för personer med ätstörningar. Det är blandat i gruppen, personer med anorexi, bulimi eller UNS (" Ätstörning UNS är den vanligaste formen av ätstörning . Personer med denna diagnos har problem med sitt ätande och är ständigt upptagna med tankar på mat och vikt." www.abkontakt.se) Den där sistnämnda hamnar jag i.

Efter en kontakt med öppenpsykiatrin hemma på ön för några år sedan har jag vänt trenden som gick mot en klockren bulimi med allt det innebär (då tänker jag på att kräkas. Eftersom jag inte kräktes blev effekten av hetsätning många tunga kilon istället).

Tack och lov valde jag att söka hjälp för det innan jag gick över gränsen. Trots det känner jag mig inte "klar" med det arbete det innebär att ha en relation till ätande, mat, träning och orsaker till allt detta. Gruppen är ett bra sätt att få en pusselbit till i helheten.

Jag säger inte att alla viktbloggar eller framför allt viljan att gå upp eller ner i vikt är dåligt! Absolut inte! Jag säger bara att det nog vore bra om man utgick mer ifrån sina egna nivåer av vad hälsa innebär än vad exempelvis jag benämner som hälsosamma mål i en blogg, eller någon annans dito.

---

Idag har jag Äntligen köpt nya skor. Fina, sköna och TORRA skor.
Lycka!

Kommentarer
Postat av: Maja

Skooor!!! Nu är våren äntligen här:)

Vad du än gör- försök i alla fall att fortsätta blogga, jag älskar att följa din blogg och se vad som händer med dina studier och ditt praktiserande.

Kram gumman!!

2010-03-24 @ 12:37:15
Postat av: Stickqvickan

Hurra för torra skor :D

Jag har oxå köpt nya skor, gångvänliga :D

Kramkram Madde

2010-03-24 @ 12:46:26
Postat av: filippa

Nya skor, yes!



Och bra att du känner att du hittat en pusselbit (och då menar jag inte skorna). Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback